helgen sammanfattad

helgen (som blev längre än vanligt eftersom jag var ledig i fredags) har varit ganska innehållsrik, vilket de oftast är i och för sig..
i fredags ringde klockan klockan sju. suckade och stönade ända tills jag kom ihåg att jag inte skulle till jobbet utan till ikea med sassa och hennes mamma.
lallade på och väntade på att de skulle komma och hämta upp mig. tog oss ca. 1,5 timmar att komma till haparanda. kom så pass tidigt att vi till och med hann få oss var sin kundvagn. =)
blev inte nå storshoppande. en massa småtjafs som ljus, skärbrädor, förvaringsboxar, gardiner och annat. kollade på sängen som jag och älsket funderar på att köpa och konstaterade att den var fin, så den kommer det nog att bli så snart vi målat och tapetserat klart sovrummet.
efter ikea blev det hemtex och skopunkten. på hemtex hittade jag svarta gardiner till gästrummet och på skopunkten blev det ett par vinerskor. svarta mockastövlar med kilklack.
efter att både jag och baby kommit hem for vi på storheden och handlade och fick på vägen skjutsa en kille som farit ner i diket precis vid rutvik till storheden.
kom hem och myste på med idol.

på lördagen var det bomans födelsedagsfest som stundande. lars kom och hämtade upp oss kring ett-tiden. kom hem till dom och fikade. for och spelade minigolf och sen tillbaka till dom för middag och alkohol. blev en mysig kväll och mycket skrattande till boman nyinförskaffade spel som hette nått i stil med "med vilda gester och ljud". skoj! återkommer med bilder.
mitt i allt blev jag och älsket less. hade tänkt fara ut men struntade i det och for hem och lagade hamburgare istället. =)

på söndagen var det vilodag. hade så mycket som vi skulle göra, men inte fick vi mycket gjort.
skulle börja måla sovrummet. städa garaget och en massa annat, men det slutade med att vi for till storheden och handlade en kaffemaskin. dyrt! men sååå fin och en multifjärr. även den himla fin. så nu slipper vi en miljard fjärrkontroller...puh!
köpte även nytt täcke och två nya kuddar. halva priset på hemtex. vart dyrt men då vet man i alla fall vad man betalat för. istället för 150:- på jysk och man vet att första gången man tvättar det är det bara att slänga bort det...

idag slutar jag två. med tanke på att jag redan handlat en massa massa julklappar så har jag inte så mycket pengar kvar denna månad. så min plan om att fara på stan efter jobbet och handla julklappar gick i stöpet...blir istället att fara hem och slappa. hade kunnat skriva: böja måla i gästrummet, men jag misstänker att detta inte kommer ske så det är lika bra att inte låtsas...=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar