köttbullar och julledighet

bättre dag idag. tack och lov!! jag har vart så nere de senaste dagarna. julstämningen som hade infunnit sig försvann totalt och inget jag gjorde kändes givande eller kul.
men idag känns det bättre igen.

igår var jag på stan och handlade de sista julklapparna till jensan. baby kom o hämtade och vi for hem så kan kunde få byta om och sen skulle han till stan och handla julklappar.
dock visade det sig att han skulle få vara ledig idag så han struntade i julklappsinhandlingen och vi for och handlade för helgen istället. nu är det handlat middag till ikväll med malin och micke. hoppas bara de tycker om det som det kommer bjudas på. blir baconlindad fläskfilé fylls med ost och potatisgratäng till..
handlade även för dagen innan julafton då mina änglar och robban kommer och firar jul. dock kommer det inte finnas såå mycket på vårt julbord då jag vet att ingen ändå äter annat än skinka, köttbullar och prinskorv. handlade till julbaket också som ännu inte har hunnits med, men jag hoppas att jag kommer hinna imorgon under dagen.
när vi handlat for vi och hämtade ut ett paket med de allra sista julklapparna.(hade hunnit bli grymt nervös att det inte skulle hinna komma), handlade pizza, (skulle inte hinna laga nå mat), och sen for vi hem.
hann precis bara äta och slå in lite julklappar innan pappa, rut och dessi kom förbi på besök och hustitt.
efter de farit satte vi igång och göra köttbullar. självklart ska det vara hemmagjorda köttbullar på jul! ett måste!
klockan nio var vi klar och då däckade jag i soffan och sov till nu på morgonen..trött! vad är det med mig?

idag ska baby handla julklappar. hoppas han hittar och hinner med allt.
jobbar själv till klockan två och hoppas på hämtning då jag har så otroligt mycket julklappar att ta med hem som vi fått från jobbet..kommer ju defenitivt inte behöva köpa nå choklad då vi fått ca. 10 askar. (ingen överdrift)

ikväll kommer som sagt malin och micke. och jag längtar!!!! ska bli såå mysigt att äntligen få träffa min gumma! självklart kul att träffa micke också, men inget klår att träffa gumman min.
ska äta gott, dricka vin, snacka skit och spela spel. kommer bli en underbar kväll!

ah! nu kom jag på att jag måste be martin fara på bolaget idag...lika bra att handla för alla alkoholhaltiga kvällar redan nu..

nu ska jag gå och äta frukost tillsammans med mina kollegor. mysigt här idag med levande ljus, frukost och en massa glada människor.


Kommentarer
inger

pust... vad du bakar, lagar mat och slår in julklappar..heeela tiden. Hoppas att du nu är klar och kan njuta av din ledighet. Själv håller jag på att koka skinkan och ska även koka knäck ikväll.... sitter och lyssnar på Coldplay (tack för låttipsen) mkt bra musik!!! Hälsa Malin... ikväll och Jensan och Jossan och Robban imorgon... och till Martin både idag och imorgon ;-) Bamsejulkramar

2006-12-22 @ 15:40:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar