faktum

jag kan nu meddela och konstatera att GI-metoden fungerar! har på ca. 2-3 veckor tappat 3 kg. inte illa pinkat av en som mig, som verkligen går in för orden "leva för att äta"..
när jag nu gjort mina två veckor med total avsaknad av kolhydrater tänkte jag att nu ÄNTLIGEN kan jag äta lite pasta eller potatis eller liknande..men när jag då ställer mig på vågen och inser att detta verkligen fungerat så fortsätter jag ett tag till. det funkar ju så bra och jag är konstant mätt, så varför inte?
fuskade dock igår...åt 3 st!! toffefee..och jag lovar att det var gott! =P

igår var jag på stan efter jobbet. fixade busskort och skulle köpa gardiner till sovrummet..plommonfärgade som tapeterna ska bli där. men när jag står på åhlens efter att ha stått och tittat på tapeter så mina ögon blivit plommonfärgade inser jag att jag redan är less på plommon...det blir rött istället! japp. hittade de finaste röda färgerna igår på ett tyg på åhlens. fanns i plommon också ( är sååååå trött att säga plommon nu) men de röda var finare. blir en mörkare röd fondvägg och sen lite ljusare på resten.. vi vet ju alla vad färgen röd symbolisrerar i ett sovrom och det passar alldeles utmärkt! need i say more? =)

boman kom och hälsade på mig igår. insåg när jag till slut kommit hem, släpande på mitt ikea-paket att jag skulle bli alldeles ensam hela kvällen.. M jobbade.
ringde till boman med alla tummar hållna över att hon inte skulle ha några andra planer. men tro det eller ej, hennes svar var:
- Nej då, jag har väntat på att du skulle ringa så vi kunde hitta på nått.
jaa!! Inom en timme kom hon och sen var vi bänkade vid köksbordet  med kaffekopparnai många timmar framåt. lyfte på arslet vid några tillfällen. för att även tillägga väl valda tillfällen.

- rökpaus (några gånger)
-kisspaus (kaffe är urindrivande)
-internetpaus (var ju tvungen att visa henne min blogg)
-färga håret på boman-paus

kring kvart över tio for hon hem. hon hann bara stänga dörren så jag insåg att nu är jag ensam och jag är världens mest mörkrädda människa...eehh.. vad gör jag nu då?
men det gick bra! är inte ett dugg (läs: inte mer mörkrädd än en normal människa) mörkrädd.
spelade betapet en sväng, rökte, tvättade tanden, och kröp ner i sängen med mina bäbisar och ringde och sa godnatt till M som fortfarande jobbade. såg klart en film och sen sov jag som en liten prinsessa.
vaknade inte ens när han kom hem och pussade på mig. suck.....

idag far kanske jag och boman och kolalr på tapeter efter jobbet. OM hon får låna bilen vill säga. jag håller återigen alla mina tummar och tår. för imorgon kommer rut och ska hjälpa mig tapetsera. kan ju vara en fördel om man har några tapeter då...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar