måndag hela veckan

känns det som i alla fall.. känns som att varje gång jag uppdaterar här är det måndag..vet att det inte är så, men.. alltid lika trist med måndag. men denna vecka kommer nog gå ganska snabbt trots att jag har fem-veckan. har bytt två dagar med U här på jobbet så idag och torsdag slutar jag 2 i alla fall. och på fredag ska jag mest troligt vara ledig. vet inte säkert än. men det lutar åt att jag och sassa sticker på roadtrip upp till haparanda och besöker vårt nya ikea. kommer med all säkerhet vara kaos, men det kan nog kanske bli roligt i alla fall.
vet egentligen inte så mycket jag ska handla, men nog vet jag man kan hitta en del. hittills finns detta på inköpslistan:

-sminkhyllor (superbra ny serie från ikea i form av hyllor med sminkfack)
-julpapper och snören o dyl.
-värmeljus och alla andra ljus jag kan hitta (ljusfanatiker)
- möjligtvis ngn matta till kök och v-rum
- överkast till gästsäng i rött eller svart
-kuddar till gästsäng i rött eller svart

japp, nu är gästrummet färdigmålat! äntligen! och det blev såååå fint! nu är det bara möblerna som saknas. ska äntligen få hem mitt piano som jag nu efter många år får plats med, ska hämta en säng i bjummis, samt att jag tror att byrån som nu står i gästrummet åker på en makeover och blir placerad i gästrummet. men vart är ko-mattan som jag vill ha??

fredagen var mysig. klockan fyra trillade vi alla in på olivers för mat och dryck. var hemma igen redan kring åtta-snåret. kollade idol, och vart till skillnad från min gumma, överlycklig över att Johan äntligen åkte ut! har inte förstått varför han från första början kom med..kass! är inte hela grejjen att man ska kunna sjunga?
efter idol satte sig jag och älsket och spelade lite kort och lyssnade på bra musik, drack öl och vin och myste på. älskar att umgås med den där fantastiska varelsen.
på lördagen målade jag sista varvet med vitt i gästrummet innan vi skulle till töre och gratta J som fyllde 30. blev bjudna på gomiddag och fick ännu en gång känslan av att jag hade kunnat ha 30 barn om alla varit som Linnea.
vidare till bjummis för att mysa med OC på datorn.
tanken var att på söndagen kapa klart veden... men se så blev det minsann inte! regn och rusk gjorde att det blev omöjligt. eller kanske inte omöjligt men i alla fall mindre trevligt. stod och kapade med motvind och fick blunda för att inte få ALLT spån i ögonen. =livsfarligt!
kom hem och medans baby for och lastade av traktorn målade jag klart fondväggen i gästrummet.

får att sammanfatta helgen känns det som att vi fått mycket gjort, och vi ahr fått mycket mys. det är huvudsaken! =)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar