slut på ledigheten

nu är jag tillbaka på jobbet efter nästan en veckas ledighet. närmare bestämt 5 dagar. otroligt skönt, men om det är bra eller inte det kan jag inte svara på än. känns som att man mest bara får mersmak... fast jag börjar med att jobba en vecka 7-14, så det är acceptabelt och överkommligt.

inflyttad och klar är vi nu. egentligen var vi det redan i söndags-måndags, men nu är det verkligen klart. alla (läs: de viktigaste och roligaste) prylar är på plats och vi myser som aldrig förr. måste nog ändå säga att jag är världens lyckligaste människa just nu!
det finns en del som skulle kunna göra mig ännu lyckligare faktiskt. det ena är att malin borde flytta upp så man får träffa henne när man vill. (typ till grannhuset) och det andra är att det hade varit skönt med körkort. men det kommer, det får bara vänta ett tag. till i mars får det vänta, då får jag köra med martin. och innan dess har jag inte råd. och önskan om att malin ska flytta upp, den får jag nog också lägga på is ett tag framöver är jag rädd... men drömma kan man ju=)
ja, som sagt, lycklig är jag. för att inte tala om vårt lilla zoo. kira är busigare och gladare än jag någonsin sett henne. är så mysig och fin vår lilla gumma! och våra småpojkar...herregud vilket liv. bara att ha lite yta att röra sig på och så har de ju fått vara ute en massa också. så nu står de i princip hela tiden vid dörren och jamar och ska ut. =) än så länge törs vi inte ha de ute när vi ska fara på jobbet en hel dag, men det kommer.

har haft en massa besök. människorna har rullat in som bara den. har blivit många kaffekokningar och många rundvandningar. men hur kul är inte det då? älskar besök, och ännu mer nu när man har plats för besökarna. tänka sig att ha ett köksbord att sitta vid!

på lördagen gjorde vi av med en massa pengar. var och handlade en massa lampor..blev en del annat också.

- lampor till v-rum(fönster och tak) och sovrum.
- tapeter (fondvägg) till v-rum
- knivställ
-salt och pepparkar
- ljuständare
- tofflor (röktofflor. M skulle ha likadana men de fanns inte i hans jättestorlek)
- tapetklister
- badlakan och handdukar
- hushållspappershållare
- micro

sen minns jag inte om det var nått mer, men kul var det i alla fall!=)

nu på onsdag ska rut komma och hjälpa mig tapetsera. bara det att vi inte hunnit skaffa några tapeter än... om nu inte M måste jobba ikväll ska vi nog kanske fara och kika. ska försöka hitta några plommonfärgade till sovrummet. i gästrummet blir det svart och vitt men där ska vi nog måla..

nä, nu ska jag försöka göra lite nytta!


Kommentarer
Malin

Hej älskling! Jag längtar såååå mycket efter dig, så jag vet knappt vad jag ska ta mig till!!! Läängtar så mycket att se dig I ditt hus!! Älskar dig min lilla vän! puss

2006-11-06 @ 12:10:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar