tapetklar

igår var vi och handlade tapeter och färg till både sovrummet och gästrummet. (som det råder delade meningar om om det är ett gästrum eller en barnkammare. M säger barnkammare)
kändes hopplöst till en början och efter en timme och vi fortfarande inte hittat nått och jag kände att jag inte längre kunde lita på jossi som började säga att alla tapeter var fina enbart för att hon var less och ville hem=), så kom en kvinna som jobbade där och hjälpte oss. och i princip den första tapeten hon slog upp var klockren! äntligen! blev tapet som fondvägg och sen målar vi resten. tur det med tanke på att bara fondväggen kommer kosta 1800kr! gah! aja, hellre det och man vet att man inte kommer vilja tapetsera om på en gång för att det inte blev bra...bara det att det var 2-3 veckors väntetid på den.. men om jag känner mig själv rätt så kommer resten av rummet målas inom den närmaste framtiden och sen kommer jag bli vansinnig över att fondväggen aldrig kommer..=)
köpte färg till sovrummet också. vit, sen ska jag köpa en svart fondvägg också.

får se hur det blir, kanske sätter igång idag. boman kanske kommer och hjälper mig. eller så blir det att ta en repa på stan..skulle behöva in till stan och kolla på nån jacka. min varma jacka blev förstörd när jag tvättade den. hittade en everest jacka, jättefin och jättevarm och går att ha både i skogen och annars. men den kostade dock 2000...men M tyckte att jag skulle köpa den så jag ska nog slå till... =) bara det att den kanske var en aning stor i XS och nån annan storlek fanns inte..ska prova igen och se..
hoppas Boman hakar på och är smakråd!

ska även på indiska och köpa lyktor till sovrummet och på åhlens och köpa gardiner.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar