ingen lista...men hm-beställning! och alkohol(ister)

orkade inte leta reda på någon lista..hittade på en massa annat att göra istället=)
här strax efter fyra fick jag ett sms om att jag kunde hämta mitt paket på kiosken här på porsön. perfa!! sprang dit med en gång så nu längtar jag bara tills jag kommer hem och får prova allt..dock är det ett litet ångestpaket..beställde mycket.. men jag tröstar mig med att det var till martin också, plus att jag har ett visst behov av kläder nu då det inte finns så mycket som passar längre. eller passar gör det, men det är inte skönt...

jag har insett en sak...
folk kan inte umgås utan alkohol..jag fattar inte. jag har kunnat göra det även innan jag blev gravid så det handlar inte om det. men tydligen kan man inte planera nått längre utan att det innefattar alkohol..kan man inte bara umgås och ha mysigt utan att vara kanon??
visst, ta ett glas vin eller en öl till maten för att det är gott, det är inte frågan om det..men varför alltid vara tvungen att bli full? är dte inge kul annars? är vi så tråkiga? eller vad är problemet? är NI inge kul annars?
har svårt att förstå. dels kanske för att jag är gravid och dels för att jag har stor respekt för alkohol och dess inverkan. pratade med barnmorskan om detta igår och hon tyckte jag var fullkomligt normal..jag förberede mig på att bli mamma.
min största farhåga nu är:
just nu går det bra. visst, det är skittråkigt och pissjobbigt att umgås med fulla människor när man är nykter, men visst, jag kan härda ut om det nu är så viktigt. MEN, hur ska det gå när barnet kommit? ska vi inte kunna bjuda hem kompisar utan att vara rädd för att de ska bli packade inför vårt barn??
äh..
jag kanske är konstig och hormonig..jag vet inte. men känns det inte ändå som en vettig fråga? och har jag ändå inte en poäng?
vad tycker ni?
ÄR det viktigt att passa på att festa hela tiden medans man är ung? eller ska man kunna umgås nykter också? även fast det är helg och kväll. eller ska man bara kunna vara nykter på vardagar?
åh, låter som en moralkärring..men jag hoppas ni förstår min poäng?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar