NU ska jag...

uppdatera denna blogg ordentligt. har inte haft tid.
skulle ha gjort det igår, men älsket for aldrig och jobbade så vi myste istället. kändes som att jag prioriterade det hellre=)

påskledigheten är i alla fall över nu...känns ju inge kul alls. men skönt var det så länge det varade.

for till stugan direkt efter jobbet på torsdagen. var knappt att vi tog oss fram, men vi lyckades till slut i alla fall. lite senare på kvällen kom även malin och micke. hade då till och med hunnit vila lite...=)
satt och surrade ett tag. drack lite kaffe och sen skickade jag o malin ut grabbarna för att börja med elden så vi skulle få äta ngn gång. med andra ord grillade vi. och det var sååå gott! finns det ngt som slåt årets första grillning???
käkade och myste på, kastade lite pil, surrade, åt efterrätt och sen var vi trötta. blev dock en ganska sen kväll för att vara jag!
vaknade tidigt på fredagen. malin o micke sov fortfarande så vi käkade frukost i lugn och ro, kokade oss lite kaffe och tog sen en promenad med Kira. stanande sen ute för solning. farligt! känns inte som att solen tar men både jag o martin var lite småbrända på kvällen.
malin och micke for hem på eftermiddagen och vi stannade kvar.
på lördagen var vi hela dagen i holmsel med 90% av martins släkt. kom hem ganska sent på kvällen.

under påsken hann vi även med att måla om barnkammaren och skruva ihop malmbyråerna som skulle dit in. och det blev sååååå fint! riktigt ljust och fräscht.
limegrön fondvägg, resten av väggarna vita, två vita malmbyråer, vita spetagardiner och jordens mest färgglada matta i limegrön, knallröd, knallrosa, ljusblå. snyggt! nu saknas bara den lilla underbart söta sängen som vi ska få av inger, sussi och katarina. börjar nästan gråta bara jag tänker på det! (är lite vääääl blödig nu för tiden, men det var bland det absolut gulligaste ngn nånsin gjort för mig)
nu saknas bara lite leksaker, ngn fin barntavla som pryder fondväggen och lite annat smått och gott.

har även hunnit med en middag hos pappa och rut under påsken och fått träffa lille emil igen och låna en hel kasche med mamma-kläder från maria. guld! fick även boken "Att föda och vänta barn" av pappa och Rut. har inte hunnit läsa så mycket i den än, men låg och bläddrade lite i den igår tillsammans med martin. förlossningssidorna håller jag mig ifrån än så länge, men snart ska jag ta mod till mig....

skulle beställa barnvagn igår men ångrade oss. eller nej det gjorde vi inte. vi ska beställa, 1300kr billigare. men vi ska fara ut till barnens hus och kolla hur färgerna ser ut på skötväskan och på fotsäcken. SEN ska vi beställa=) kommer ha luleås snyggaste vagn till lillknodden=)

innan jag går och hämtar mig mmin leverpastejsmörgås som jag ska mumsa i mig innan vi öppnar ska jag bara göra en lista med vad som inbhandlades igår:

-vit klänning med långa ärmar från gina
-grå t-shirt med rött tryckj från gina
-rött tunt skärp att ha i midjan
-svart      -"-
-grå mammaleggings från hm
- svarta stoooora mjukisar från hm med tillhörande svart o vit randig långärmad tröja
-vitt diadem
-röda stooora hårklämmor glitter
-gula   -"-
- synintyg till lämpeln




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar