operation och spjälsäng

jag opererade mig igår! hihi, känner mig lite stolt nu såhär i efterhand att jag inte svimmade eller kräktes, dock även väldigt förvånad att inget av detta hände...
nu är knölen bakom örat borta i alla fall. väldigt trevlig sjuksköterska men väldigt opedagogisk läkare...det gick bra i alla fall och nu sitter jag med tejp och stygn bakom örat, som ska plockas bort om en vecka.
var alldeles alldeles slut när vi kom hem efter detta gigantiska ingrepp. ja jag vet, jag är en fjant, men jag kan inte ro för det. när jag låg där försökte jag tänka på vad som helst förrutom att de höll på att skära i mig....svårt med tanke på att det var i örat och omöjligt att INTE lyssna..
till slut kom jag på en grej som faktiskt funkade. nästan i alla fall. tanken:
-jag ska föda barn, detta är ingenting. jag ska föda barn, detta är ingenting. jag ska föda barn, detta är ingenting.
mitt mantra gjorde att jag kunde koppla bort liiite av det obehagliga och snart var det över.
älsket tog hand om mig och var såå söt och förstående, även fast jag gnällde en massa. mest för att jag domnade bort i fingrarna efter ungefär 3 minuter. (skulle hålla tryck i 20 minuter så det inte skulle börja blöda)


hade efter detta skrivit en massa massa mer, men det försvann tydligen. kul!! så nu orkar jag inte


ska bara skriva tack till inger för allt jag fick igår. eller snarare ska jag väl tacka tant Grön, tant Brun och tant Gredelin! =) ni skämmer bort mig och är alldeles för generösa, men det uppskattas otroligt mycket av hela mitt hjärta.

Mamma kan vara glad för att ha så fina vänner som du, och det kan även jag vara!!



Kommentarer
inger

Du är rolig du... men smart... måste hitta mitt mantra när jag ska till tandläkaren ;-)

Det är sååå roligt att ge.. till er och det tycker vi alla tre!!!! Om jag känner mig rätt så lär jag inte kunna hålla mig från att köpa mer till beben... Ha en sköööön helg!!!
Ska till Sussi och fira henne ikväll...
Puss och kram

2007-04-13 @ 14:56:32
Anna

Inger: jag såg på min sida att du skrivit,men inte här...skumt..
ja du får hitta ett eget mantra=)
hoppas att ni får det mysigt ikväll, det var roligt att du ringde! =)
pusspuss

2007-04-13 @ 19:05:46


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar