uppdatering

på jobbet nu. möts av en underbar syn i fikarummet då jag traskar in, iskall och lite trumpen över att det känns som att vinter är tillbaka...(jag vet inger, det finns inget att göra åt det..hihi)
mina kollegor har vart o handlat en masssa mumsigt till frukostmackor! jag ångrar genast att jag åt frukost innan jag for..hugger i alla fall in på smörgåsbordet som består av allt det godaste man kan tänka sig:
skagenröra, nykokta ägg, ost, sallad, gurka, tomat, paprika, leverpastej, citron, kräftstjärtar.....
lyckades få i mig två mumsiga mackor innan magen sa ifrån. nu håller jag på att spränga byxorna jag har på mig.

har haft en del underliga drömmar på senaste tiden. kanske inte så himla underligt egentligen att jag drömmer om barn eftersom jag är gravid, men det är själv handlingarna i drömmarna som är lite skumma.
igår drömde jag en så fruktansvärt ÄCKLIG dröm att jag höll på att kräkas när jag vaknade. när jag senare skulle dela medmig av drömmen för min älskade, blev han arg. på riktigt. han tyckte den var så äcklig att han inte ville höra mer. jag förstår honom!
jag misstänker att anledningen till dessa otäcka drömmar beror på att jag sover på mage.... jag har alltid sovit på mage, men nu går det i inte längre så jag somnar oftast på sida. MEN, så fort jag somnar vänder jag mig på mage trots att det gör ont och är obehagligt. därav drömmarna..skulle jag gissa i alla fall.
 inatt har jag dock drömt om barnvagnar. låg i sängen och bläddrade i lite barnvagnskataloger innan jag somnade igår=)

vi trodde att vi hade bestämt oss, men icke. eller jag, ska jag säga. självklart får martin säga vad han tycker, men så länge den har de funktioner man är ute efter tror jag inte han bryr sig så mycket om hur den ser ut.
hur som helst. hade bestämt oss för en emmaljunga city cross. men igår ändrade jag mig. det blir nog en Teutonia Mistral som var tänkt från början. I en av deras fashionfäger. Blir ett helsvart chassi, inga vita sömmar eller nått. och sen blir det mest troligt en limegrön mjuklift till. Supersnyggt och stilrent!
ska bläddra lite mer i helgen.

blir ett långt inlägg detta=)

idag sticker vi till stugan. blev nige kalix för martin o micke. jag o martin far tillsammans nu klockan ett och plogar upp det som behövs. sen kommer de andra efter att malin slutat. synd bara att det är så trist väder. MEN, jag fick en trevlig överraskning igår när vi kom hem. KIRA kom hem igår!! jag som trodde hon skulle komma idag vart helt förvånad när hon kom fram o hälsade glatt!=)
sötnosen har knappt nån päls kvar...har släppt nu och hon är ju så liten där inunder...
ska bli så mysigt att få ha med henne till stugan. och Azlan också. M tyckte vi skulle ha honom ute där..Dock känner jag att jag är lite överbeskyddande mot honom sen vi förlorade vår andra älskade bebis, så jag vet inte...klart han måste få vara ute, men det kommer vara såååå oroligt i mamma-hjärtat...

dagens bästa: jordens sötaste lapp väntade på köksbordet när jag klev upp!


Kommentarer
inger

Jaa... denna snö..som faller ner från skyn då och då.. men SNART är det riktig vår och solen skiner och sen kommer den varma sommaren :-)Jag var ut och köpte boken vi pratade om igår... kommer förbi någon kväll eller kanske rent av under helgen... plingar först. Ha en riktig Glad Påsk!!!! Hoppas att du får ett påskägg med mkt godis i... puss och kram

2007-04-05 @ 11:49:59
inger

nu är jag osynlig igen.. syns inte att jag varit in och lagt in en kommentar... vad konstigt ???

2007-04-05 @ 11:54:20
Anna

Inger: jo du syns visst=) vad kul om du kommer förbi en sväng! får du se magen också=) fast det är nog jag som tycker det är mest spännande med magen=) nu ska jag springa över på affären innan jag slutar och köpa ett påskägg till martin=) ha en underbar påsk! pusspuss

2007-04-05 @ 12:11:14


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar