skit också!

jag vet...usch, alldeles för dålig på att uppdatera..
och nu när jag väl ska göra det vet jag inte ens vart jag ska börja...

hmm..helgen..minns knappt vad vi gjorde då..=)
jo just det. på fredagen kompade jag ett par timmar så jag slapp stägningen. sååå skönt! två veckor i rad med stägning är aldrig skoj. usch..
på kvällen för jag och älsker till carro och erik och blev bjudna på gomiddag. satt och surrade ett par timmar och sen vart pensionärssparet trötta (jag) och vi for hem.
på lördagen var vi ut på kronan och slängde lite skräp..(vårt skräp sen flytten verkar ALDRIG ta slut!!)
baby for o badade i boden med carl, men jag stannade hemma. dela tyckte jag grabbarna kunde få lite tid för sig själva, dels så kände jag mig oerhört fet och inte ett dugg sugen på att visa upp mig i bikini,..löjligt, jag vet, men så är jag...dålig hårdag och jag tar på mig en mössa.=)
älsket hämtade upp syrran på vägen hem och vi käkade tacos allihopa. calle kom förbi, vi glodde film och sen for vi o hämtade svärföräldrarna på kulturhusets invigning..
på söndagen...hmm..var till bjummis på kvällen i alla fall och hämtade ved...

måndagen gick i illamåendets tecken..min återkommande böld bakom örat återkom..suck..sååå ond! och det kom då med ALLA sina krafter denna gång..jag ser ut som toker på ena sidan av huvvet. örat står ut så mycket på grund av bölden..skoj! inget uppsatt hår här inte!
som sagt då, illamående så jag var tvungen att fara hem. hela måndagen var jag liggande...tänk dig när du mår så där extra illa precis innan du äntligen ska få kräkas och det blir bra..så illa mådde jag konstant utan att få kräkas...kul va? tisdagen bätttre men inte bra. kan väl säga att jag sovit konstant i 2 dygn.. om det inte vart för att jag varti trött så för att jag mådde så illa att jag inte pallade vara vaken..
idag jobbade jag igen. sååå skönt att vara tillbaka! mådde illa fortfarande på morgonen men det gick över mer och mer..
ullis på jobbet skar sig dock i fingret så jag började må illa igen, men det var bara tillfälligt....

alla mina kollegor har efter att ha sett min böld bakom örat, bevakat och kollat mig, tills jag ringde till hermelinen och bokade en akuttid..(då de tyckte det såg ut som att jag hade ett extra bröst där bakom...)
fick tid idag ochmed boman som moraliskt stöd tog jag mig mod och gick dit...
läkaren hette för det Storskrubb!! höll på att bryta ihop vid receptionsdisken när hon sa hans namn..hihi=)
han konstaterade att min böld snart skulle "poffa" av sig själv (uäck!!), och han hade ingen sköterska kvar som kunde "poffa" den åt mig..vilket jag var lika glad åt. jag slapp ju både spruta och kniv!!! fick pencillin utskrivet för tio dagar så jag ska nu självläka mig...
blir sedan kallad till öronläkaren här i framtiden för en operation...huga!!

så, där har ni nu en hel novell om vad jag gjort de senaste dagarna.... jag är en människa som bara inte KAN skriva kort och konsist utan alltid måste gå in på detaljer..
menmen, vill ni inte läsa så antar jag att ni gav upp efter första styckes-brytningen..
nu ska jag pussas!! vilket jag inte vart så sugen på illamående som jag varit..

PS älsket sa till mig i måndags när han kom hem...:
- nog för att du brukar vara sjuk, men då mest för att du vill vara hemma..(sant), men så HÄR sjuk har jag ALDRIG sett dig...(då höll jag på att börja gråta för att jag tyckte så synd om mig själv,jag är en fjolla) DS


Kommentarer
inger

fy, usch och bläää för att må illa... hoppas att du mår bättre nu... Kramis Inger

2007-01-18 @ 07:26:59
Anna

inger: jo faktiskt mår jag bättre nu, dock mådde jag illa igen imorse så frukosten var inte så god...

2007-01-18 @ 07:58:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar