det slog mig...

att vi har en väldig massa saker som vi måste inhandla till Liten. inte länge kvar nu. 9 veckor,  men det kan ju lika gärna vara ännu mindre...
tyckte för ett tag sen att vi hade köpt det mesta, men det var ju bara de "stora" sakerna som var klar..har ju en massa massa annat som ska handlas. även en del stora saker kvar..hur ska vi hinna???
jag vet att vi hinner, men kan inte låta bli att känna lite panik ändå. inbillar mig att Liten ska komma tidigare än väntat.
imorgon är de ultraljud som gäller. 10.00. jag är lite orolig även fast jag vet att det inte är någon fara med lillen..den oron kommer man nog aldrig ifrån. även fast h*n redan nu gör mig lyckligare än någonsin så finns ändå alltid oron där att ngt ska hända..det är väl så det är att vara mamma antar jag.

har disskuterat lite idag om vi ska ta reda på om det är en Emina eller en Viggo. vi säger ju båda han hela tiden och känner oss ganska säkra på att det är så, men alla kan ju ha fel. ska vi kolla?
en del av mig är så nyfiken! jag vill ju köpa pojk eller flickkläder, kunna kalla h*n vid namn osv. men en annan del vill vänta. få den underbara överraskningen vid förlosningen istället.
vi måste i alla fall komma fram till hur vi ska göra idag, eller imorgonbitti. i alla fall innan vi ska dit så det inte blir ett velande när vi kommer dit. åh vad jag längtar!!

handlingslista:

mössa
overall
bröstpump
nappflaskor
nappar
flaskborste
badbalja
barnolja
skötbord
blöjor
blöjhink
tvättlappar
hudsalva
febertermometer
täcke (vart fel från ikea)
filt
1 set sängkläder till
sängkläder för vagga
åkpåse
bilbarnstol
bärsele/sjal

som sagt. vääääldigt mycket kvar att handla...
ska vara till mormor ngn dag och låna nyckeln till kyrkstugan där vaggan är. vaggan som jag, jossi och jennifer haft. kanske till och med mamma innan dess. vet inte..måse kolla med mormor..

oh. Robban är online. ska surra lite!









Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar