uppryckt

nu har jag ryckt upp mig lite. eller nu ska jag nog kanske rycka ner mig igen, men....=)
lyckades uppbåda nog mycket energi för att dammsuga, och det som bara skulle bli en dammsugning blev en rejäl storstädning. pust! har dammtorkat precis överallt, plockat undan, flyttat om lite inredning, fått barnvagnen till garaget, tvättat sängkläderna och som sagt, dammsugit. känner mig helnöjd nu då hemmet åter känns rent och fräscht.

har precis tryckt i mig en hel pizza. det var sååå gott. faktiskt inte många gånger under denna semester som vi ätit ute eller hämtmat. vi som brukar vara riktigt duktiga på det...kanske därför det var extra gott denna gång?

har lite grann kvar att dammsuga. mattan i barnkammaren samt under sängen våran. men det klarar jag tyvärr inte så det överlåter jag till M. sjukt att man knappt ska orka med en städning...inte direkt vad man är van vid. och sammandragningar framkallar det kan jag lova!! jesus...

eftersom min plan lutar åt att inte jobba mer så försöker jag komma på vad jag/vi behöver göra nu innan Liten kommer och vad jag kan göra på egen hand under dagarna när M jobbar.
har än så länge inte kommit fram till sååå mycket, men lite.
skulle vilja vara och hämta vaggan i kyrkstugan så jag kan fixa till den. det är den vagga som alla vi barn haft när vi var små, kanske till och med mamma, vet inte riktigt. och om jag minns det rätt var det något åt orange i färgen...inte riktigt min grej. därför hade jag tänkt slipa den och måla den vit. (funkar alltid), plus att martins konfirmationskista skulle behöva få en annan färg. den har fått flytta in i barnkammaren och ska agera leksakslåda, men kanske man skulle testa att betsa den vit...
måste med andra ord övertala M att vi ska fara och handla sandpapper, bets och färg. samt hämta vaggan...borde inte blir några problem.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar