ensam hemma

idag for martin till överkalix med några killkompisar. det betyder alltså att jagär ensam hemma ikväll.. självklart känns det trist att vara utom honom, men som tur är är detta inte en rastlös dag utan en dag då jag känner att jag kommer njuta av min ensamhet.
just nu kom jag precis in efter att ha solat lite. kira ligger ute på gräsmattan och azlan är ute på rövarstråt. väntar på att lite lövbiff ska tina så ska jag slänga ihop lite middag.

vaknade ganska tidigt imorse. käkade frukost och gick ut. jag gick lös med vattenslangen på både bilen, altanen, bron och utemöblerna. var så mycket pollen överallt så nu ser det städat och fint ut.
karlsson och persson kom förbi och hämtade upp oss och vi for iväg och käkade lunch. åt en riktigt mumsig skinksallad. dock håller jag mig inte mätt så länge på sallad nu för tiden så nu är jag vrålhungrig trots att jag mumsat vattenmelon på altanen i eftermiddag.

igår var såå mysigt! bara att få umgås med mina underbara sötnosar till syskon gör mg hel!
jossi sjöng vackert och jag fick vara stolt storasyster. (vilket jag i och för sig alltid är)
medan hon sen var i skolan och fick betyg och tackade av lärarna for jag och robban och käkade frukost på dagobert och sen var vi runt och kollade på fina villor.
efter det smörgåstårta hos tjejerna.
jossi blev lika glad för presenten som jag misstänkte.=)

nu håller potatisen på att koka över hör jag....

later!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar