gråtdag

känns som en dag då jag bara vill gråta. inte för att jag egentligen är ledsen över något, utan för att jag bara håller på att börja gråta hela tiden...
har i alla fall vart hos bm nu.. inget var bra. eller så ska jag inte säga heller. är ju en massa saker som är bra.
hur som helst var mitt hb-värde inte bra. var alldeles för lågt så nu är det bara att börja äta järntabletter. i och för sig inte ovanligt när man är gravid. mer som en regel än ett undantag..
sen ligger jag långt ovanför kurvan i sf-mått. var till bm sist den 25:e och då låg jag bara precis över svensson-kurvan, men tydligen inte längre..
så nu har jag fått en tid nästa tisdag då jag ska dit och kolla glykos. ska vara där i 2 timmar.
usch, man kan ju få ont i magen för mindre.

blev inga bilder, kameran fick slut batteri. och lika bra var väl det. har en fuldag idag...


Kommentarer
Malin

Hej gumman! Tappa inte modet! Det är ju bra med bebis!! tjock och svullen är alltid något som ordnar sig sen i slutändan, och du är ju vacker som en dag, så torka tårarna och ta en broccolibukett!! puss puss!

2007-06-11 @ 13:22:21
Anna

Malin: nej jag ska försöka att inte tappa modet...dock är det ju kanske så att det INTE är bra med bebis, det är det jag oroar mig över och ska kolla nästa tisdag...
får inte ändra min kost alls innan dess...
åh, vad jag längtar tills jag kommer hem och får gråta! =)
pusspuss

2007-06-11 @ 14:39:59
Johanna

Gjorde en sådan glukosbelastning, som jag tror att du ska göra när jag väntade Linnea, och det visade ingenting, så ta en dag i taget och försök att inte oroa dig så mycket:)

2007-06-11 @ 14:45:31
Anna

okej...vet egentligen inte ens varför man gör det..fick så himla dålig info..
ska forska lite på internet ikväll...
ska hem nu alldeles snart. ska bli skönt att komma hem och prata med martin. jobbigt innan man verkligen får prata med ngn...
imorgon är nog en bättre dag=)
hur går det med lillkillen då??? mår ni bra allihopa?
kramar

2007-06-11 @ 16:09:27
Malin

Jag vet hur lätt det är för andra att säga att man inte ska oroa sig, man gör det i alla fall. Men jag har hört flera som har fått göra glukoskoll, och det verkar vara en standard nästan. Jag finns här alltid om du vill gråta i mitt öra.. förstår att det känns bäst med Martin, men är du deppig och mår dåligt så kommer jag susande så fort du vill! Allt blir bra ska du se!

2007-06-11 @ 16:10:51
Johanna

En del gravida drabbas av graviditetsdiabetes och det kan bl a göra att barnet i magen blir lite extra stor, det var iallafall vad min barnmorska sa och därför som de ville göra glukoskollen.

2007-06-11 @ 16:23:11
Anna

Malin: älskade sötnos! jag vet att du finns där, men du känner ju mig=)
idén om helgen lät bra! käka tillsammans och kanske glo en film, eller göra nått annat? förslag? man är ju som bra på det där med förslag...=)
pusspuss

2007-06-11 @ 20:46:49
Anna

johanna: okej, det var då mer info än vad min bm sa... först sa hon inget och när jag frågade sa hon nått om socker..sen får man ju oftast så HIMLA mycket info är man är där så man kommer bara på hälften av allt man skulle vilja fråga egentligen..

2007-06-11 @ 20:48:58
Malin

Ja jag känner dig..=) Hi hi! Kanske kan vi bara laga en god middag ihop, kanske spela spel, hyra film, eller kanske spela kubb eller något? Jag är med på det mesta! =)

2007-06-12 @ 09:07:45
Anna

malin: det låter som ett bra förslag! vi får höras ihop lite närmare. pusspuss

2007-06-12 @ 10:13:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar