välmående


jag hade en diskussion med Mia är hon var här med sin lilla Emil och hälsade på för några veckor sedan. jag satt och berättade om hur det är för mig att vara gravid och hon berättade hur det var för henne. hon sa då att hon inte alls saknade att vara gravid, och inte ville bli det igen. inte än i alla fall.
hur som helst kom vi i alla fall fram till att under tiden man är mitt uppe i det så går det bra. men beklagar sig lite över diverse krämpor, men det går ändå bra. men att efteråt inser man vilken pärs det var och vill inte tilbaka, trots att det självklart var värt det...
jag tror absolut att det är så. man orkar just nu för att man måste. tycker att man ändå har det ganska bra, att det finns de som har det värre, men jag tror inte direkt att jag kommer tänka tillbaka på den här tiden som underbar.=)
självklart, det är även en underbar tid just nu. vi väntar ett kärleksbarn tillsammans och förväntan går inte att beskriva med ord. att känna Liten sparka och leva om inne i magen, och inte bara att det rör sig utan man känner verkligen den lilla kroppen...att se M:s lycka när även han får känna Liten, att få längta, planera och boa....
så man skulle väl kunna sammanfatta det som skräckblandad förtjusning..=)

vi längtar så efter dig Liten!

Vecka 29
Kroppen: Under den sista trimestern blir din kropp snabbt tyngre, ämnesomsättningen ökar och det är vanligt att man svettas mer än vanligt på grund av det. Under den tredje trimestern är det bra att man går upp mer än 1 kg, men mindre än 3 kg/månad.
Nu kan även personer i din omgivning ta del av barnets rörelser genom att känna på magen. Magen kan ibland bukta ut märkbart på ena sidan beroende på hur barnet ligger. Placeringen av livmoderns övre del är ungefär mitt emellan naveln och bröstbenet.

Barnet: Alla sinnen är nu utvecklade. Barnets pupiller är så pass utvecklade att de ser skillnad på ljus och mörker. Barnet kan känna smärta och reagera på skarpa ljud utanför livmodern. Förmågan att minnas har utvecklats, barnet lär sig att känna igen mammans röst och andra personer som mamman umås mycket med. Testiklarna finns just nu i ljumsken på pojkar.



Kommentarer
Mia

Ja, det var en konstig kännsla jag fick hos dig. Jag tyckte jag mådde så bra och tyckte inte att det var så tungt att vara gravid. Men när jag såg dig så kännde jag bara hur jobbigt det ändå var att vara gravid.Huvva!!!!!
Men ändå så njöt jag mycket att vara gravid, det är ju ändå helt fantastiskt!!!!
Ha en bra dag och lycka till på glykosen!
Kram

2007-06-19 @ 08:57:15
Anna

mia: kan tänka mgi att det kommer bli precis så. men visst, precis som du säger är det ju ändå helt fantastiskt, och speciellt nu efter jag varit och kollat glukosen och allt var BRA! =) nu ska jag fortsätta njuta!
kramar!

2007-06-19 @ 10:43:59


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar