vill hem

jag behöver min man nu.
usch, ingen bra dag, men kan inte sätta fingret på vad det är. är väl kanske bara vanlig graviditetsångest eller nått...jag vill bara hem nu och kramas och bli omhändertagen.

har precis lunchat klart. blev inte mycket till mat. kände mig inte alls sugen på att äta nått över huvud taget, men jag fick i mig lite yoghurt och flingor i alla fall. sen har jag sovit en stund.
vaknade med huvudvärk så nu har jag tagit mig en kopp svart kaffe och hoppas på att den ska gå över..
usch, känns inge kul alls detta. jag vet egentligen att det säkert inte är nått att oroa sig över. men tänk bara att nån säger att du är för "stor". visst, jag är gravid, jag ska vara stor, men ändå. vad ska jag göra? jag kan inte hindra att magen växer, och ändå får det mig att känna mig som en dålig mamma...

nu ska jag fortsätta vara less ett tag och hoppas på att det händer nått som piggar upp mig lite.
so long!


Kommentarer
Johanna

Alla graviditeter och magar är olika, lyssna inte på vad andra säger. Magen ska ju växa. Kram

2007-06-11 @ 14:18:15
Anna

Johanna: jo jag vet att det är så...men ändå=) du vet hur det är. och dessutom är man kanske lite extra känslig nu också=) men tack i alla fall!
kramar

2007-06-11 @ 14:30:07
Johanna

Alla graviditeter och magar är olika, lyssna inte på såna kommentarer, magen ska ju växa. kram

2007-06-11 @ 14:34:54
Johanna

ojdå den hade kommit in iallafall, blev dubbelt.

2007-06-11 @ 14:36:24
Anna

Johanna: jo jag vet ju det egentligen, men du vet hur det är..och kanske är man lite extra känslig nu också..=)men tack i alla fall!! =)
kramar

2007-06-11 @ 14:41:14
inger

håller med Johanna... vem säger att du är för stor... inte barnmorskan?!?!?! för i så fall är hon verkligen ute och cyklar. Vem bestämmer vad som är lagomt...??? Vet vad du menar... alla tyckte att Robin var så "stor"... till slut så kändes det som om jag hade fött fram ett monster... Jag tycker att du är jättefin!!!!! Puss och kram /Inger

2007-06-11 @ 15:35:13
Anna

inger: tack raring!!!
nja, hon sa väl inte rakt ut att jag ör för stor, men eftersom hon blev orolig och ska kolla glykos o sånt och kanske ska skicka mig på ett till ultraljud så kände jag mig inte direkt som en bra mamma...hur var det för dig? var inte du också ganska "stor"? vad sa folk till dig? tycker jag får höra dagligen av folk: hur stor jag är, och: hur ska detta sluta?
pusspuss

2007-06-11 @ 16:03:49
inger

joo... nog var jag stor alltid... gick upp 26 kg och hade massor av vätska. Barnmorskorna har en förmåga att tala om vad som är "normalt" och gärna tala om vad som är avvikande. Som sagt var så är vi alla olika och du har inte så mkt kropp att bära ditt barn på. Samtidigt så är det bra att man får kolla upp sånt som "avviker"... som det här med glykosen.. då slipper ju du vara orolig. Det behöver inte vara nått som är fel... såg att Johanna hade kollat samma sak... så oroa dig inte. Se det som att det är bra att du får kolla upp... och om det går att åtgärda så
är det ju ännu bättre. Bamsekramar!!!!!!

2007-06-11 @ 16:53:15
Anna

inger: jo det är väl så..tråkigt bara att hon ska vara så dålig på att förklara. jag var tvungen att fråga vad det var jag skulle kolla för att hon skulle säga nått...
ska försöka sluta oroa mig nu=)
puss och kram!

2007-06-11 @ 18:32:27


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar