en aning sommar

tänka sig att det faktiskt var sol ett par timmar igår!
vi käkade frukost tillsammans jag o älsket och en skyndade vi oss ut. han för att greja med maskinen på gården och jag för att slänga mig i solstolen. =P
där fick jag ligga i ca 2 timmar. kilade sen in och gjorde lunch och sen satte jag igång med fönsterputsningen. ungefär där började blixttrandet och åskandet....som sen resten av dagen blandades med solsken och regnbågar.fick besök att frida o johan, samt pappa och rut.
hann även en sväng till rutviks handelsträdgård och har nu bestämt vad vi ska köpa för blomlådor och krukor.
på kväkken for vi och handlade på storheden och jag fick köra hem. gick ganska bra igen..=)
hem och laga pizza sen.

och idag är jag hemma från jobbet...japp..
har knappt fått ova nått alls inatt. jo, jag älskar att vara gravid, eller i alla fall älskar jag att veta att det ligger ett litet mirakel i min mage, men det har sina dåliga sidor också. har haft så mycket värk inatt att jag inte fått nån sömn. det och det faktum att jag måste pinka stup i kvarten. alltså är jag hemma idag. har sovit till tio och nu känner jag mig liiiite mer utvilad i alla fall. får nog ta det lite lugnare i fortsättningen, det var nog den där fönsterputsningen som gjorde sitt....

nu sitter jag i alla fall här på altanen och njuter av sommarens sol. jag ser moln på ingående men jag tänkter njuta så länge jag kan. hör en gräsklippare och kan konstatera att det är bland de mysigaste ljud som finns....
hoppas på att sassa kanske kommer och hälsar på mig lite senare. då ska jag bjussa på latte, och kanske kanske kanske något gott till om jag hinner baka...


Kommentarer
Sassa

Vad underbart skönt det var att hänga på eran altan idag. Jag är så avundsjuk! Puss o kram

2007-05-21 @ 23:04:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar