förändringsfas

jag är i en förändringsfas just nu. blir alltid det när det är höst. både migmässigt och hemmässigt. jag gör om hemma, får nya idéer, vill ha mysigt och mycket ljus. sen efter det kommer ju julen också...
och migmässigt också. vill gärna ha nya hårfärger, ny frisyr, mysiga höst o vinterkläder och blir oftast mest peppad den här årstiden att gå ner i vikt..man kan alltså sammanfatta det kort att hösten är den årstiden då jag är mest driftig..jag födde ju till och med barn på hösten! =)

i år har jag bestämt att ha en underbar julafton, underbar julstämning hemma innan jul, massor med julskinka, julgran (dock utomhus) och mycket fina paket!
julen har i flera år nu inte varit min favorithögtid. det var mammas högtid och utan henne har det inte varit något jag alls sett fram emot. det jag längtat till är dagen innan då jag alltid firat med mina systrar och Robban, men inte självaste julafton.
men nu!! vi har en dotter och vi har chansen att skapa egna traditioner för henne. och även fast hon är så liten än att hon inte förstår så betyder det mycket för mig.
så i år bir det som sagt en massa julpyntande hemma, massor med julmat och den underbara stämningen.

tänk att jag skulle få se fram emot julen igen....tack emina för att du kom till världen!! mammas underbara ängel..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar