Hårspecial

fick ett förslag på att göra ett hårtema. det undrades hur jag får mitt hår så blankt..
jag kan börja med att säga att det inte är blankt av sig själv. speciellt inte efter mina blekningar och färgningar för att bli rödhårig!

som ni säkert sett ni som läser min blogg så har jag ofta väldigt olika frisyrer...älskar att greja med håret och framför allt älskar jag att känna mig fin. så hår som make up, det fixas och stylas i princip varje dag.
jag hade tänkt att jag skulle tipsa om lite olika produkter jag använder. dels kanske det uppskattas för att det kan ta en hel evighet innan man hittar rätt, och dels för att jag väljer de produkterna som är i en human prisklass.
kom dock ihåg att vi alla har olika hår, och bara för att de passar mig kanske de inte passar dig.

vi börjar med schampoo och balsam.
köp inte det billigaste som finns! stor stor skillnad på "skit" och normala och frisörprodukter. jag håller mig till mittemellanklassen. inte frisörens, det blir för dyrt för min del. jag använder Loreals Elvital för färgat hår.
tycker det är toppen! luktar även väldigt gott!
även deras inpackning använder jag ngn gång i veckan.
finns att köpa i vilken vanlig matvaruaffär som helst. kostar 50-lappen/st. vet inte exakt.

  

jag plattar mitt hår väldigt ofta eftersom det är lockigt. om jag ska ha det uppsatt plattar jag inte hela håret... väldigt viktigt med bra produkter här. vad tidigare dålig på att använda ngn produkt innan jag plattade det eftersom jag tyckte att håret blev så kladdigt..men nu har jag hittat den bästa! Sebastians Laminates Sheer. kostar kring 200 kr hos din frisör men räcker en evighet då man bara ska använda en klick stor som en grön ärta!
plattången är självklart keramisk och kommer från Gama. när jag köpte den för några år sen kostade den runt tusenlappen, men har säkert gått ner i pris nu.

 

när jag ska ha lockigt hår låter jag det bara självtorka. sätter i Loreal Elvital nutri gloss shine treatment.
finns att köpa på vilken vanlig matvarubutik som helst.



som avslutning när jag fixat klart använder jag först hårspray. något så oglammigt som Proffs.
samt Paul Mitchells The Shine. glansspray då den är som bäst! finns att köpa hos din frisör.

 


Kommentarer
Malin

Ooo vilka bra tips, gumman! Jag ska nog färga håret snart, du kanske tom kan hjälpa mig så jag kan hålla gasmasken för ansiktet? =)

2007-11-23 @ 12:23:19
URL: http://minafavoriter.blogg.se
Becka

Kul med tips på bra hårprodukter! Kan man aldrig få för lite av!
Hoppas helgen blir skön!

2007-11-23 @ 17:34:21
URL: http://www.beckasin.net
Anna

Malin: självklart kan jag hjälpa dig!! säg bara till när så fixar vi det=)

Becka: ja jag tänkte att det kanske kunde uppskattas! ä ju en djungel där ute..
trevlig helg du med!

2007-11-23 @ 21:48:27
URL: http://allaboutus.blogg.se
Malin

Tack för hårkursen.. Jag tvättar håret å sen snör ja upp de i en boll så inte så konstigt om ja inte har lika fint hår sig dig! ;) Just nu är mitt hår helt hopplöst, de har blivit jättetort och känns som tagel nästan, vanligtvis är de tunnt och mjukt.. Men men.. Får vårda de lite mer framöver! ;)

2007-11-24 @ 00:18:51
URL: http://mammakarlsson.blogg.se
Anna

Malin: ja det gäller ju att ha intresset att fixa det också=)
tror du det kan ha att göra med att du varit gravid och nu ammar som håret är annars? har hört att många tappar mycket när de slutar amma...

2007-11-24 @ 12:10:55
URL: http://allaboutus.blogg.se
Malin

Idag är första dagen ja märkt att ja börjat tappa hår igen, lossnade 3 hårstrån då ja drog ur håret efter att ja duschat. =) Men sen brukar ja få torrt hår då de blir kallt ute, samt att ja får helt ont i hårbotten.. Ser å naglarna att ja är ogravid nu också. Går som en rand mitt på dom där man ser tydligt hur dom blir sämre. Gravidnaglarna blev glansiga och hårda nu börjar mina vanliga växa ut, tunna och frasiga.. hehe... får väl se till å bli gravid igen! ;)

2007-11-24 @ 19:23:34
URL: http://mammakarlsson.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar