middagstips

nu har vi ätit, duschat, gjort oss iordning, kokat kaffe, fixat iordning alla traderasaker jag ska skicka idag, packat skötväskan och plockat undan lite. så nu är vi redo för att fara. dock ska vi inte fara riktigt än. två går bussen vi ska med. ska bli skönt att komma ut lite. sen åker vi hem med pappsen kring femtiden.
ska äta middag med jossi på stan för M ska ut och käka med några kompisar ikväll. sen ska jag och Emina hem och mysa med godis och Idol. mys!

ställde mig på vågen innan jag duschade. och jag blev glad!! igen! så otroligt roligt att se att det gör skillnad att jag bryr mig om vad jag äter och tar våra promenader. dock är det inte så kul att se resultatet. magen är som en enda stor degklump. usch...är ju så mycket hud som ska gå tillbaka som bara blir lösare ju mer fett som försvinner. den har ju trots allt töjts i nio månader så det är väl bara att räkna med att det kommer ta lika länge tillbaka..aja, beach 2008 är ju en bit bort! =)

gjorde fisk till middag igår och det var sååå gott! kan verkligen tipsa om det.
tycker det är så himla svårt att komma på middag varje dag så jag tänkte att jag kan ju kanske hjälpa nån stackare som har hjärnsläpp om vad ni ska äta till middag idag=)

dela ( en förpackning) torsk i 4 bitar.
klipp 4 st bitar folie i lagom storlek.
lägg torsken på folien. 
skiva 1-2 gula lökar och lägg lika mycket i varje foliepaket
skiva 3 st vitlökar och gör samma sak
lägg i en liten klick smör i varje paket
krydda med ganska mycket salt  och en hel del citronpeppar
tryck ihop paketen så det inte läcker ut någonstans
in i ugnen i 200 grader i 20-25 minuter

vi åt det tillsammans med potatis och majskolvar. mums! nyttigt och enkelt!


Kommentarer
Malin

TACK!! Då jag är den stackaren du pratar om, och mina planer sträckte sig till att äta godis till middag, så är det välkommet med middagstips! Kram!

2007-10-19 @ 13:22:15
Anna

Malin: vad bra! och det var faktiskt supergott! jag beöver mer recept på fisk. älskar det, men har inte så månag recept med det...
ha en mysig helg!!
kramar!

2007-10-19 @ 19:40:08
URL: http://allaboutus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar