amning

okej. för er som tycker att det är äckligt med andra kvinnors amning eller liknande så ska ni nog inte läsa mer nu...jag vet hur jag kände själv innan jag fick barn, det är därför jag skriver så. dock känns det idag som den mest naturliga saken i världen.

men baraq för att jag anser det vara så naturligt är jag inte tjejen som skulle slänga fram brösten mitt på stan om min dotter bli hungrig. så til min fråga nu. hur gör man när man är på stan? finns det ngt amningrum eller liknande i luleå stad? det enda fiket jag kan komma på är uppe på smedjan längst in..men hur kul är det att gå och sätta sig inne på ett fik och amma om man nu skulle vara själv på stan..?
någon som har något tips?

och sen till bröstmjölken. den måste ju vara den mest fantastiska uppfinningen som finns! man ska använda den till allt! om bebisen är förkyld ska man droppa bröstmjölk i näsan, om hon är torr om rumpan, bröstmjölk!, om hon är torr i pannan, om mamman har såriga bröstvårtor osv...till allt!
och jag lovar, jag har så det räcker till allt!! jag har så det räcker till en hel koloni av bebisar! så avd gör man då? ska man pumpa ur? men producerar man inte bara mer då? eller har jag fattat fel? för som det är nu är det för mycket. både för mig och för Emina som nästan storknar när jag ska amma henne...
några tips?


Kommentarer
En till som läser din gulliga blogg

Min dotter är 3 mån nu och jag hade samma "problem" som du med nattvaken bebis. Hon var inte arg eller tjorvig dock, utan bara väldigt vaken och social. Hon sov hela dagarna för att vara vaken mellan 2 och ända till 5 ibland. Allt det där löste sig (av sig självt i och med att hon började vara mer vaken under dagen) när hon var drygt 2 mån och nu sover hon mellan 22-03 för att äta igen vid 6 och slutligen kliva upp vid 8.
Sen så har vi amningen då. Jag är oxå en riktig mjölkkossa. Man ska inte börja pumpa och greja för då producerar du bara ännu mera. Tissarna reglerar det där själva allt efter som. Efterfrågan reglerar mängden mjölk så att säga. Hade ett elände där ett tag. Jäntan åt nästan konstant de första 6 veckorna så tuttarna bara tillverkade och tillverkade. När hon sedan drog ner på ätandet så tog det ett tag tills det hade reglerats. Fick gå med sprängande tissar ett tag men det ordnade till sig.
Behöver jäntan äta när jag är på stan så brukar jag gå in på en toa, lämpligtvis ett med skötbord för då är det stort och bra, eller en provhytt i nödfall.
Lite tips från lilla jag:-)
Lycka till med din gulliga familj!

2007-09-25 @ 18:43:04
Anna

till dig: det var samma för oss inatt. hon avr inte alls tkorvig, bara vaken och knorrig. =) måste bara få tacka för att du skriver! det är sånt man behöver höra, att andra haft det likadant och tips och råd. det är verkligen toppen!
tänkte också på det där med toa, men det kändes så...ja jag vet inte, men jag skulle nog öndå välja det om jag var själv på stan=)
tack igen!! kom gärna med mer fina tips och berättelser om hur ni haft det.
kramar!!

2007-09-25 @ 19:00:12
URL: http://allaboutus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar