början på något nytt och underbart

image313


tänka sig att hon äntligen anlänt. har fortfarande inte riktigt förstått det och fylls av en sån enorm kärlek varenda gång jag tittar på eller tänker på henne. våran lilla Emina. vackerbarn....

på fredag förmiddag gick mitt vatten. på eftermiddagen åkte vi in till förlossningen första vändan men fick åka hem igen. var bara en rutinkoll som man alltid gör när vattnet gått. precis när vi kom dit började mina värkar lite smått.
på fredag natt fick vi åka in till förlossningen igen och för att stanna då mina värkar började göra för ont för att orka med hemma.
på lördag 15.53 är hon sedan född vår lilla prinsessa. hon fick komma ut med hjälp av sugklocka tillslut då både mamma och dotter började bli för trötta. och på grund av långvarig vattenavgång blev vi tvugna att stanna 3 dygn på BB. dock var det ganska skönt. vi hann ställa många frågor och hade sån tur med barnmorskor så jag hade kunnat stanna längre!
självklart var det ändå skönt att komma hem och få komma iordning lite. Emina verkar må gott och det gör även hennes lyckliga föräldrar.

idag ska vi till bm och väga vår lilla kicka. hon hade nämligen gått ner ganska mycket i vikt innan vi skulle åka hem, eå vi måste kolla så hon inte gått ner ännu mer sen vi kom hem. men som hon äter och som så mycket mat det finns så känner jag mig inte direkt orolig.
efter det kommer tant Sassa och hälsar på.


Kommentarer
Sandra

Men gud så söt hon är eran lilla plutt =)

2007-09-06 @ 11:12:32
URL: http://sandrasdagar.blogg.se
Anna

söt som socker!
ta vara på tiden & njut av varje ögonblick!
(((((kram)))))

2007-09-06 @ 12:21:23
Mia

Så otroligt söt!
när ni orkar ha främmande av oss så kommer vi gärna och hälsar på. Vi vill ju se lilla Emina live!
Kram

2007-09-06 @ 13:56:22
Frida

Kan man bli sötare!! tror inte det =) Snart så kommer jag o hälsar på igen =) Kramar/ faster =)

2007-09-06 @ 15:50:32
Anna

Sandra: jo visst är hon?? =) hela lilla familjen tackar och bockar! =)
Anna: tackar!!så kul med alla fina kommentarer.
Mia: jo, en riktig liten prinsessa är hon.=)
bara att komma när ni har tid och lust!! vill ju träffa lilla Emil också som nu har blivit så stor! =)
kramar!!
Frida: kaske blir lite mysigare miljö nästa gång du kommer och hälsar på! =) och du kommer säkert tycka hon hunnit bli stor, men snart är du ju hemma för gott igen! då behöver det inte vara så länge mellan gångerna.
kramar!!

2007-09-06 @ 16:15:22
URL: http://allaboutus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar