middagstipset!

har nu precis fixat klart garderoben. skönt! nu kanske man hittar lite och nu känns det som att jag har lite koll på vad jag äger. känns nu som att jag har en hyfsad garderob, för just nu i alla fall. jag har två saker jag vill ha och det är som jag nämnde igår mc-boots och så vill jag även ha en ny svart skinnjacka. min är bra många år nu och sitter inte riktigt riktigt nå mer..men annars känner jag mig nöjd för nu. det var länge sen!

Emina sussar i vaggan. hon har inte gillat den på ett tag men så la vi dit kudden från sängen och nu funkar det igen. bra...för det är inte alltid jag känner att jag vill ha henne inne i sovrummet under dagarna. känns bättre att ha henne i vaggan där man har lite koll.
var ngn som skrev här till mig att jag kanske inte ska låta henne sova så mycket under dagarna, att det kanske är därför hon inte vill sova så bra på nätterna alltid. men en fråga nu till er som kanske har tips eller vet, hur ska man göra? jag har då fått lära mig att en 3-veckors baby ska sova mycket. i princip hela tiden. och det gör hon. hon sover under dagarna mycket och sen är hon vaken mer på kvällarna och sen sover hon (oftast) på nätterna..r det fel??

så till det som rubriken lyder. middagstipset.
lagade detta igår och det är välsigt enkelt och är toppen om man ska laga mat till lite fler personer. speciellt om det är barn som ska äta också då det brukar gillas av dom. det är Helenas gästlåda.

-stek köttfärs (ca. 0,5kg), bacon (1 pkt) och vitlök tillsammans.
-koka pasta (6dl)
-koka ihop 1 st matlagningsgrädde, 1 st cremefraiche, 1st buljongtärning, 3 msk chilisås (eller ketchup)
-blanda allt i en ugnsform
-strö över ost
-in i ugnen (225grader) ca. 30 min.
KLART!

sååå gott och gillas av de flesta!

nu ska jag äta lunch. gissa vad! jo, Helenas gästlåda.=)


Kommentarer
Carola

Hej Anna!
Så klart Emina ska sova. Låt henne sova så mycket hon vill själv! En liten bebis ska man ju inte väcka och försöka hålla vaket, för det går inte! Vill hon sova så sover hon!!!! Det där bestämmer du ju själv... =)Alla "goda" råd är inte alltid bra råd... Hoppas ni mår bra alla 3. Kanske kan vi komma och hälsa på er någon dag och kika på hemmet och på er lilla prinsessa!? kanske fota lite...=) Kram i massor

2007-09-24 @ 13:26:37
Anna

Carola: tack! jag gissade att det är så men man är ju en rookie så...=)
vi mår bra allihopa och hade tyckt det varit supermysigt med främmande från er! och fota får du mer än gärna göra mästerfotografen=)
kom när ni vill, ni är mer än välkomna!
kramar!!

2007-09-24 @ 17:25:18
URL: http://allaboutus.blogg.se
Anna

Låt tjejen sova!!!
Min uppfattning är snarare att ju mer de sover desto lättare har de att komma till ro när de ska somna.
Att hon tjorvar ibland tror jag knappast beror på att hon sover för mkt på dan -inte när man är så liten!!!
Lita på din intuition.
KRAM på er

2007-09-24 @ 21:58:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar