som utlovat

var som sagt på bvc idag för vägning. och passade även på att få lite tips om henne magknip. (som vi tror det är iaf) det var ungefär samma tips som vi fått tidigare. nu väger vår lilla tjoffsa 5130. över 5 kg! och imorgon är hon 4 veckor gammal...herregud vad tiden går snabbt. känns som att vi precis kom hem från BB med ett litet knyte som vi knappt visste hur vi skulle lyfta....
fick även mäta henne och hon har växt 3 cm sen hon föddes. så nu är hon alltså 53 lång.
det första hon gjorde när jag klätt av henne spritt språngande naken och lyfte upp henne för att väga henne, det var att bajsa och kissa på mamma...men som bm sa, man har lite andra åsikter om vad som är äckligt idag. nu är det mer: -äh, lite kiss och bajs är väl ingenting! =)

har idag även börjat föra dagbok över amningen. mer för min egen skull så jag ska se om vi har några rutiner..tycker det är svårt att komma ihåg. och idag har vi verkligen haft jättebra rutiner! varannan timme äter hon. på ett ungefär i alla fall. dock mindre på nätterna såklart. (tack gode gud!!!)
får se de närmaste dagarna om det fortsätter så eller om det bara var tillfälligt. hoppas det fortsätter. är ju så mycket enklare att planera dagarna när man vet på ett ungefär när det är matdags..
och så kör vi ju nu även med Miniform före varje måltid. får se då om några dagar om magen kanske är bättre.

efter bvc tog vi en promenad i det underbara höstvädret upp till Eminas gammelfarmor.
var himla mysigt. hann surra lite, blev bjuden på lunch och sen kom M. fikade lite tillsammans allihopa och M fick den fina äran att välja en av Puttes (farfars) knivar som han gjort. tror det var ett sätt för farmor att visa att han nu är en del av familjen. blev rörd...jag vet ju hur viktigt det var för honom vem som ägde hans knivar.
jag fick även välja en tårtspade som han gjort. så fin...
hon hade också samlat ihop lite foton på mig som liten som jag fick. var så skoj att se! på vissa av bilderna kunde man nästan tro att det var Emina!


Idag innan vi begav oss ut

tjoffsan när vi kom hem idag..sötfis! =)
den underbara selen!


Kommentarer
inger

men snyggisar ... gud så fina ni är... jaaa båda två!!!! Sååå mkt som har hänt med Emina sedan jag sist såg henne... MÅSTE komma nu till veckan... och få snosa på henne... Ha en skööön helg.. det tänker jag ha... puss och kram!!!

2007-09-28 @ 23:03:19
Anna

inger: du är mer än välkommen, det vet du!! =)
vi ska också ha en mysig helg. hoppas jag i alla fall! =)
pusspuss!

2007-09-28 @ 23:26:50
URL: http://allaboutus.blogg.se
Mia

hej vännen!
läste om att Emina släpper ditt bröst under amningen. Det finns ju en "napp" man kan sätta på bröstet när man ammar. Det kanske går bättre för henne då att amma. Men det kanske du har testat.
Kram

2007-09-29 @ 10:48:28
Ellepella

Hallo
VAd hon växer lilla tjejen din:P Tänkte höra vad som fick dig att bestämma dig för en bärsele och inte en sjal? Har funderat på vad jag ska köpa men är lite osäker... min bm rekommenderade bärsjalen starkt...
Ha en fin lördag:P

2007-09-29 @ 12:42:38
Anna

trevlig helg!

2007-09-29 @ 13:26:01
Anna

Mia: menar du en sån där silikonnapp som man även använder om man har såriga bröstvårtor? använde en sån i början för att jag hade ont och den gillade hon inte alls! =)
men tack för tipset i alla fall! har kommit på varför hon släpper och det är för att det kommer för mycket mjölk....stackarn drunknar nästan...
kramar!!
Ellepella: hej!! börjar det vara dags för dig snart nu? minns inte riktigt när du skulle ha, men jag hörde av Sassa att du är föräldraledig nu. stämmer det?
anledningen till att jag valde sele var för att det kändes enklare att använda. eller enklare att få ur och i henne själv...men jag kan ju ha fel. har hört många bra saker om sjal också!
trevlig helg!

2007-09-29 @ 21:13:08
URL: http://allaboutus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar