Home alone

nu har emina somnat. lite tidigare än vanligt. hon var jättetrött!
tog ett bad tillsammans hon och jag, sedan välling och nu sussar hon sött mammas hjärta.
martin jobbar fortfarande och kommer nog inte hem än på ett tag så det blir en kväll för mig själv ikväll. sitter och lyssnar på en massa bra musik och sen ska jag väl glo nån film eller så. läsa lite bloggar och bara ta det lugnt. kan vara rätt skönt att ha en kväll för sig själv ibland. även fast M är saknad såklart.

idag är det årsdagen för mamma. exakt fem år sen hon försvann från oss.
skulle ha varit till graven men eftersom M jobbar blev det inte så. far nog imorgon.
jag är så dålig på att fara dit. men ärligt talat känner jag inte att hon är där och väntar på oss. hon är med oss hela tiden. tycker inte heller att det är jobbigt att fara dit, det är inte därför jag så sällan gör det. svårt att förklara känslan. ena dagen får jag dåligt samvete för att jag inte är dit oftare, och en annan dag vet jag att det inte är det hon skulle ha velat. hon vet att jag tänker på henne, oavsett om jag är där eller hemma.


Kommentarer
Anonym

Är ju bara ett sommarjobb och Jan ska gå hemma i sommar med Jakob så dagis behövs ej! =)

2008-04-05 @ 18:57:53
URL: http://mammakarlsson.blogg.se
inger

mmm.... var på väg till graven... men vände... kände mig inte riktigt på humör... och som du säger... inget som hon hade velat... och jag känner inget dåligt samvete när jag inte är där... utan åker dit när jag känner för det! Har inte tyckt om kyrkogårdar tidigare... men har inga problem med det nu... sätter gärna en blomma på graven eller tänder ett ljus... är mera en stund för mig... och Jann... Kramis från mig...

2008-04-05 @ 21:35:36
Anna

inger: ja det kanske blir annorlunda sen också när jag kan ta mig dit själv...skulle tro att jag kommer vara fler gånger då. kramar!!

2008-04-05 @ 21:43:56
URL: http://allaboutus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar