Tråkigt

jag skrev ett inlägg igår som jag plockat bort nu, som kanske vissa av er har märkt. dels för att jag fick en del negativa och tråkiga kommentarer och dels för att jag kände att jag blev för personlig. kanske inte egentligen, men folk som inte känner mig kanske misstolkade det...jag vet att mina nära förmodligen vet exakt vad jag menade, men jag tog bort det ändå. vill inte ge fel vibbar.

sen handlar det inte om att jag inte kan ta kritik. det har jag inga problem med. men för det första: törs man inte visa vem men än utan skriver en anonym kommentar, då är det inte värt att lyssna på. fegt.
och för det andra, konstruktiv kritik är en sak, att vara elak är en annan!
jag klarar mig bra utan sånt!


Kommentarer
Linda

Anna - Tack för tipset, ska kolla.
Jätte trist att du tog bort de, tycker inte du ska göra det det är D I N blogg o där skriver du precis vad du vill, så irriterande att du ska behöva känna att du måste ta bort något inlägg för att andra inte gillar det.
Att folk inte kan stå för sina åsikter.
Stå på dig o skriv vad du vill i din blogg.
Tyckte iaf de var jätte fint!

2008-04-13 @ 09:25:31
URL: http://neoelian.webblogg.se
Anna

Linda: du har så rätt linda! tänk om jag bara kunde strunta i vad alla andra tycker, men det är svårt...måste verkligen jobba med det tror jag minsann!
tack för ett fint och peppande inlägg! det är just d som får mig att fortsätta blogga! tack!!

2008-04-13 @ 10:04:35
URL: http://allaboutus.blogg.se
Cilla

Jag gissar att det var låttexten? Var det nåt jag skrev? För om det var det så menade jag absolut inget illa med det!! Känner att jag blir lite orolig att något kan misstolkas?

2008-04-13 @ 10:54:29
URL: http://cirkuscil.webblogg.se/
Anna

cilla: jo det var låttexten, men det INTE det du skrev gumman! =) det du skrev var ju bara snällt=)

2008-04-13 @ 14:32:19
URL: http://allaboutus.blogg.se
Anonym läsare

Jag är en av de som läser din blogg och väljer att vara anonym, inte av någon särskild anledning utan endast för att jag inte känner någon mening i att presentera mig. Mitt namn säger dig ingenting och till skillnad från de som bloggar så väljer jag att inte sprida åsikter med mitt namn på över nätet. Likaså med bilder och berättelser ur mitt privata liv med nära och kära.

När du lägger ut dina privata tankar för allmänhetens beskådande, tänk då för sjutton på konsekvenserna. Du kommer du alltid få reaktioner, både positiva och negativa. Och vill du, eller din sambo för den delen, verkligen att folk ni känner på avstång, hans och dina ex, arbetskamrater, kompisars kompisar, gamla engångsligg (ska jag fortsätta?) ska veta så pass mycket om er? Kommer ni fortfarande att vilja det om ett år?

Jag är inte en av de som kommenterade texten som du la ut härom dagen, dock hade det lika gärna kunna vara så då jag tyckte att den gav väldigt konstiga vibbar. Om du lägger ut en sådan text får du räkna med att folk tror att du är deprimerad, att din karl har lämnat dig eller liknande. Det är bara dumhet att bli sur och kalla människor fega. De människor som lägger ner tid av sitt liv för att följa din blogg och ge dig respons på det du skriver. Det blir bara en förolämpning till dina läsare.

Du ställer dig i skottgluggen och gnäller när du blir träffad.

2008-04-13 @ 16:08:33
Anna

Anonym läsare: jag säger inte att man inte får vara anonym, men om man har en sån stark och elak sak att säga som folk sa i tidigare inlägget som jag raderade, så tycker jag att det är fegt att säga en sån sak och sedan gömma sig bakom en skärm..
det är MIN åsikt och eftersom detta är MIN blogg så har jag rätt att radera och skriva vad jag vill. jag kräver självklart inte att alla ska vara av samma uppfattning som mig, och om du följt min blogg så borde du veta det. jag raderar inte kommentarer som inte är av samma uppfattning som mig. jag raderade dessa för att de var ELAKA.

tror du inte att jag är medveten om att alla kan läsa min blogg? jag ser exakt hur många människor som är in varje dag och jag är medveten om att det inte är enbart människor jag känner.
men nu är dte ju mitt val att skriva här och inte ditt, eller hur? jag kan ta hand om mig själv och välja vad jag vill skriva eller inte, jag behöver inte ngn annan som talar om det för mig. jag är vuxen.

och nej, jag blev inte sur. däremot tyckte jag att det var tråkigt att få elaka kommentarer och ville därför förklara varför jag raderade inlägget.
tycker du själv att jag brukar radera kommentarer bara för att de är anonyma eller för att de inte är av samma mening som mig?

om jag vill kan jag ändra detta så jag måste godkänna alla kommentarer innan de läggs ut på bloggen. men eftersom jag tror gott om människor och vill att alla ska få säga sin mening så vill jag inte göra detta. kanske är det något jag måste tänka om eftersom det tydligen inte är ok att inte gilla när man får elaka kommentarer...

sen kan man ju undra hur väl DU känner mig eftersom du tydligen verkar veta hur privat jag är. hur vet du hur mycekt av mitt liv som jag berättar?
jag berättar om mina och eminas dagar framför allt. om hennes framsteg och om en del andra saker som händer i mitt liv. jag hänger inte ut andra, jag berättar inget som är mer privat än att jag törs låta vem som helst läsa det. jag har inget att skämmas över!

självlkart är du välkommen att fortsätta kommentera mig blogg som anonym. det är som sagt inget jag har ngt problem med. med personliga påhopp får du gärna
undvika.

2008-04-13 @ 16:52:01
URL: http://allaboutus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar