Supermorsan!

ja just nu känner jag mig som supermorsan!
har hunnit med såååå otroligt mycket idag.

började dagen med att göra mig och emina iordning inför dopet för hugo.
strax före tolv kom martin hem (han jobbar idag) och duschade och bytte om och käkade lunch. for och fixade doppresent och nya tuttar till emina. (alla utom 2 är borta!!) sedan såklart vidare till dopet.
efter det skjutsade jag och emina tillbaka martin till jobbet i alvik och sen for vi och hälsade på boman. tänkte att vi skulle få ses lite innan de sticker utomlands på tisdag!

kom hem kring fem och då började supermorsan i mig göra sig hörd!

 -lagade middag till mig samt gjorde lite extra så vi bara har att värma till lunch imorgon
 -städade
 -dammtorkade
 -dammsög
 -skurade
 -gav emina kvällsmat
 -slängde emina i badet och medans hon badade skurade och badrummet och toaletten
 -bytte alla handdukar
 -plockade upp emina och gjorde henne redo för sängen
 -la emina

allt detta hann jag göra på 2 timmar! snacka om att jag kände mig som en duracellkanin!! =P

nu är det i alla fall mycket mindre att göra imorgon inför kalaset. det vi har kvar att göra är att fara och handla lite mer presenter till emina. (i och för sig ska hon inte ha de förrän på måndag men) och så ska vi baka. muffins och tårta. resten är klart. vill inte baka ikväll, vill att muffinsen ska vara nybakta!

nu ska jag gå ut och njuta av en kopp kaffe och en kvällscigg och ringa sarah som säkert undrar varför jag inte hörde av mig idag. (tittade igenom sms:en på min mobil just och ser att inga av de jag skickat idag gått fram!! tyckte det var konstigt att ingen svarat)
sen ska jag läsa lite bloggar och slappa i soffan.

emina var som vanligt vaken några timmar inatt så en tidig kväll hade inte vart helt fel . . . .

 -


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar