Framsteg för vår lilla stjärna

lördagens bravader blev inte riktigt som vi hade tänkt oss men ack så roligt!
istället för olivers blev det invit, cleo och heroes. en toppenkväll med mina brudar och co! (ska lägga in lite bilder senare, måste bara ladda kameran)

igår var jag och emina på stan med boman. shoppade lite julklappar och grejjade på. kom sen hem till pappsen som hade fått sova hela dagen efter nattens snöröjning. idag är han hemma med oss och är sjuk. sover fortfarande men på ett tag ska jag göra "mammas helgfrukost" och gå och väcka honom. har tänt ljus i hela huset och emina sitter just nu bredvid mig i soffan och kikar på barnprogram.

många stora framsteg för vår lilla stjärna nu på senaste tiden!
hon har ju kunnat gå själv länge men inte riktigt släppt taget. men nu promenerar hon omkring här hemma som om hon aldrig gjort annat. sötnosen!
och surrar gör hon heeeela tiden. mycket rappakallja men även många ord.
ord emina kan nu:

*ja
*tack
*näää
*kira
*kisse
*go
*mamma
*pappa
*dricka
*kom
*hejdå
*hej
*titta
*tutte

kommer inte på några fler nu men hon gör sig ganska bra förstådd.
hon vinkar när man ska gå, dansar till musik, pussar med pussljud, kramas när man ber om en go (om hon känner för det), äter själv både med sked och gaffel, blåser när hon ser att maten är varm, blåser mot ljus som är tända, borstar tänderna själv på en liten pall framför handfatet...
mycket händer som sagt och det är knappt man hinner med....

nu ska jag kramas lite med min lilla och sen fixa lite frukost som sagt....


Kommentarer
inger

Åååååh vad jag längat till nästa vecka då jag får se lillstumpan.... är sååå länge sedan nu. En liten fråga, vad har hon för storlek nu även på fötterna??? Kramis Inger

2008-12-10 @ 09:56:32
Anna

inger: vi längtar MASSOR vi med!!! ska bli så mysigt att få träffa dig!

hon har storlek 86/92. det är lite stort än men jag brukar köpa det på kläder iaf. på strumbyxor som måste vara lite tajtare har hon max 86. lite olika från affär till affär, men därikring.

på fötterna har hon kring 20.

kramar!!

2008-12-10 @ 11:02:14
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar