Friskare

idag är jag mycket bättre. ingen feber, bara lite snorig. har dock sovit dåligt i natt då madame tjorvat ganska mycket. M har istället blivit sjuk med feber och magont. får se om det blir ngt barnens hus idag...
hade behövt köpa nya nappar till emina och även haklappar.

vi gav henne hennes första smakis i stugan i veckan.
det blev ingen större reaktion. inga hemska grimaser och så. var mest bara att hon inte riktigt förstod att det var meningen att hon skulle äta upp det. =)
men det verkade som att hon tyckte det mesta var gott då hon gapade efter mer när man kom nära med skeden.
hon har fått smaka lite mosad banan, lite potatispuré och lite fruktpuré.

nu ska vi mysa ner oss i soffan om emina tillåter annars blir det bus.


Kommentarer
Anonyom 2-barnsmamma

Får jag bara tipsa dej om att inte ge söta saker till en början, typ banan och fruktpure. Ge potatispure, palsternackspure osv. gröt kan du också prova men utan "sylt" (fruktpure). Risken finns att sen annars ratar allt som inte är sött. När hon lärt sig äta "riktigt" mat, eller alltså när hon äter portioner med mat kan hon börja få lite efterrätt. Men passa dej för att ge sött! Tro mej, jag gjorde det misstaget själv med första barnet. De tycker ju främst om söta saker, då bröstmjölk/ersättning är ganska söt, å de grimaserar inte lika mycket när man ger söta saker. Men låt henne lära sig äta potatis å dylikt först, tro mej...sötsaker hinner hon smaka......

2008-01-07 @ 22:50:51
Anna

Anonyom 2-barnsmamma : tack för tipset! jag läste det någonstans efter att jag gett henne så jag ska göra som du säger. kör med potatis nu.=) fast faktiskt verkar det som att det är samma lika för henne vad jag än ger henne..ÄN i alla fall=)
men tack igen för tipset! alla sånna är välkomna! =)

2008-01-07 @ 23:27:53
URL: http://allaboutus.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar