Eminas framsteg 9 månader

  • kryper ( länge sen hon började och nu är hon snabb som blixten)
  • står upp och ställer sig upp själv
  • går efter möbler och även med sin lära-gå vagn lite
  • dricker själv ur sin pipmugg
  • ger saker till en så man får "smaka" eller känna.
  • har precis börjat dansa när hon hör musik (har bara sett det et par gånger än men det måste vara det hon gör så mycket som jag dansat med henne)
  • förstår ordet Nej. skyndar sig så mycket hon bara kan om man säger nej till henne för att hon ska hinna med buset innan man kommer och hämtar henne.
  • ger en "go" hela tiden. tyvärr inte på beställning
  • kramas på riktigt när hon verkligen vill komma i famnen
  • pratar en massa. men än bara "nonsens". tutte och tsss (kisse) är det enda ord hon säger än som hon verkligen menar också.
  • vinkar. (det har hon gjort länge men nu vinkar hon oftare och oftare vid "rätt" tillfällen)
  • går när man håller henne i båda händerna och  älskar att springa.
  • har stått själv ett par gånger men trillat igen när hon insett att jag inte längre håller i henne.
  • håret växer som ogräs nu och det ser ut som vi kommer få en blond liten dam
  • 2 tänder än så länge som hon fick för många månader sen.
  • öppnar enkelt skåp och lådor

kan inte komma på ngt mer nu. . .finns ju en massa hon kan göra men jag får ju skriva ihjäl mig om jag ska skriva allt.



Kommentarer
inger

mm.... hon är en duktig och busig liten dam ;-) precis som det ska vara!!!! Snart går hon... få se om det sker innan hon blir 10 månader.. mamma och pappa får inte en lugn stund :-)

2008-06-12 @ 11:55:29
inger

längtar ju efter er... jag måste komma och hälsa på er snart... kanske man får en go...

2008-06-12 @ 11:57:58
Anna

inger: bara att komma!! saknar dig också!!

var länge sen nu.

ju busig är hon verkligen!! inte en lugn stund redan nu så jag vill knappt veta hur det blir när hon börjar gå=)

då får hur många go du vill! bara hon e på rtt humör=)

2008-06-12 @ 12:11:11
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar