Midsommarförberedelser

känns som att jag och emina har rantat hela dagen! har handlat och grejjat inför midsommar.
så nu känns det äntligen som att vi har allt under kontroll inför morgondagen.

morgondagen kommer spenderas i niemisel hos en av martins systrar och hennes sambo. samt resten av syskonskaran med respektive och barn. blir fullt hus och kommer bli jättetrevligt!
egentligen ingen aning om vad som står på schemat annat än grillning men jag och martin slänger med lite sällskapsspel så får vi se sen vad det blir.

men vad ska man hitta på att ta på sig? lite midsommarfin hade man ju velat vara i alla fall!
kanske lite lockar i håret?

hände förövrigt en väldigt obehaglig sak idag!
jag martin och emina var i sovrummet och busade då emina trillade och slog sig i sänggaveln. hårt!
jag såg bara att det tog ngnstan i ansiktet på henne men martin tog upp henne och gav henne tutten och jag kunde inte se att hon blödde någonstans i alla fall.
hon var superledsen och hade sååå ont stackar lilla gumman våran!
så spottade hon ut tutten och då såg jag att hon hade en massa blod i munnen!! usch . . .
såklart ser det värre ut när det är i munnen .
lät henne lugna ner sig innan vi började kika var det hade tagit. såg att hon hade ett sår precis där tänderna kommer komma i tandköttet upptill. det tog ordentligt.

vad tror ni? kanske man skulle ringa bvc ¨på en gång de öppnar på måndag och be de kika på det så hon inte alsgit upp någar tänder som kanske varit på g?


Kommentarer
Erica

Jo ring och kolla för de kan bli skadade i framtiden och då är det bra att ha skadan dokumenterad. Hoppas det inte blev något!

2008-06-19 @ 20:28:22
URL: http://humilis.blogg.se/
inger

säkert inget farlig... men för din egen skull ring och kolla... känns alltid lugnare när man har pratat med bvc... Ha en jättetrevlig midsommar!!!!! puss och kram!!!!

2008-06-19 @ 20:29:22
carro

Men stackars liten... Hoppas ni får en trevlig midsommar! Kanske kan komma förbi till veckan. Jag är ju kvitt pumpen nu! Weehoo!!!

2008-06-19 @ 22:06:23
Anonym

erica: jo jag ringer på måndag! hon verkar inte ha speciellt ont men jag tänkte också på det där med framtida skador...



inger: jo jag ska ringa och höra vad de säger i alla fall. om de kanske vill kika på det.

trevlig midsommar på er också>!! ska bli mysigt att ses till veckan!! kramar!!



carro: jo ni med! kom gärna förbi det vore trevligt!! måste ju få se lilleman igen>! han har ju säkert blivit jättestor nu!

kramar!

2008-06-20 @ 18:36:46
Malin

Å nej! Gissar också på att det ser värre ut än vad det är, men håller med om att det alltid är bra att kolla upp för säkerhets skull.

Stor kram till er alla!

2008-06-20 @ 21:07:55
URL: http://minafavoriter.blogg.se/
Linda

Barn är tåligare än av man tror, säkert ingen fara alls men känner du dig orolig så ring =)

Hoppas ni hade en fin midsommar.

2008-06-21 @ 21:07:12
URL: http://neoelian.webblogg.se/
madde

Trevlig midsommar på er=)



Hoppas det inte är någon fara med lillgumman. Men jag vet, det är otäckt. Tilde trillade in i spisluckan en dag och slog upp ett sår på ögonlocket. Det syntes inte först att det var därifrån det blödde utan jag trodde först det kom från ögat. Tur där också att det inte var så allvarligt.

2008-06-21 @ 21:21:43
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar