Utan min dotter

vi har blivit bjudna på fest hos Calle på lördag i Boden. sedan är det festivalen boden alive.
vi skulle fara men hade ingen skjuts hem och ingen som kunde vara barnvakt och stanna över natten och sedan dagen efter tills vi är fräscha nog att köra hem igen så vi struntade i det.

men nu ringde eminas "plastfarmor" Helena till mig nyss och sa att de gärna ville vara barnvakt till emina men att de då hämtar henne redan på lördag morgon och tar med henne till kalix (där de ska hälsa på släktingar) och sen stannar med henne där över natten till någon gång på söndagen.

erbjudandet är lockande då det hade vart skoj att fara både jag och martin men nu fick jag ju såklart ont i magen!
hur ska jag klara mig så länge utan min älskade dotter?
för eminas del så tvivlar jag inte en sekund på att det skulle gå bra. hon älskar att busa med farfar och Helena men jag då?? =)

jag och martin ska prata om det när han kommer hem idag.
hon är ju trots allt snart 1 år och skulle klara detta galant.

kan även meddela att emina verkar må toppen idag!
inget kräks och inget bajsande.
jag håller mina tummar att det bara var igår hon var lite dålig.


Kommentarer
maria

tycker ni ska ta chansen! det är inte så ofta chanserna dyker upp att göra ngt tillsammans, och emina kommer nog få det jätte roligt med dom =) och du och martin också! det är aldrig roligt att vara ifrån sina barn, men faktiskt är det nyttigt =)ni får sakna varann lite =)



ang. bajs o kräk .. hon har inte någon tand på väg upp? kanske bara är ngt sånt!

2008-06-26 @ 14:50:47
URL: http://lillknodden07.blogg.se/
Anna

maria: ja jag tror nog vi ska göra det!

har inga problem med att vara borta en kväll/natt när man sen kommer hem och vaknar med henne hos sig på morgonen och egentligen inte heller nr hon sover borta. det är nog mest det att hon kommer vara i en annan stad som gör att det känns mer! =)

fjantig är jag=)



ja det kanske det är! en tand alltså! det har jag inte ens tnkt på eftersom hon inte visade ngt över huvud taget när hon fick sina första men det kan ju vara så nu i alla fall=)

tack för tipset!! =)

2008-06-26 @ 15:16:11
URL: http://allaboutus.blogg.se/
inger

håller med maria.... ta nu chansen och gör nått tillsammans... det är nyttigt att vara ifrån... men jag förstår hur du känner det... Robin (15 år) har åkt till en tjej i Niemisel... och ska stanna över natten... å jag har en klump i magen :-( visst är jag knäpp... så du ser... det spelar ingen roll hur gamla dom är... man är lika fjantig ändå... jag kallas för "hönsmamma".. undrar varför

2008-06-26 @ 15:25:16
Anna

inger: hihi=) ja jag r nog en hönsmamma jag med! trodde inte jag skulle vara det men i det här avseendet känns det lite jobbigt=)



det blir nog så att vi far! men jag och martin skulle prata när han kommer hem idag. dock vet jag att han vill fara och är inte lika fjantig som mig så. . .

2008-06-26 @ 16:56:52
URL: http://allaboutus.blogg.se/
maria

jag förstår dig, det är fler än en gång moa har åkt med pappa till sthlm för att hälsa på deras släkt och det har varit så hemskt! och när hon bara varit här i stan hos mina föräldrar har det inte varit problem alls. avståndet för en hel del! som mamma får man vara fjantig ;) tror man är en bättre mamma då också =) visar ju bara att man bryr sig!



ang tänderna så sa min bm att vissa barn har ett rent helvete med vissa tänder och att vissa tänder bara ploppar upp utan att det märks i princip =)



och svar på din kommentar .. supergulligt!!! skulle mer än gärna komma! saknar så mkt den sociala biten, och vill sitta ute och ha trevligt med trevligt sällskap! med eller utan alkohol/barn/mat osv osv! det hade varit jätte roligt! hoppas på att sommaren snart kommer så man kan starta med allt som hör till!

2008-06-26 @ 20:14:27
URL: http://lillknodden07.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar