Eller så inte...

magsjukan fortstätter.
jag kände mig i pigg idag, emina verkade bättre även fast hon bajjade en hel massa och martin var också på bättringsvägen.

det började med att emina kaskadspydde 2 gånger över vardagsrumsgolvet...våran lilla stumpa. hon blir så rädd och förskräckt och självklart jätteledsen. mest innan såklart då hon säkert inte förstår varför hon mår så illa.
efter att ha fått kräkas blev hon liiiiite piggare igen. skrattade till och med ett par gånger. men sen trött igen...och bajsar och bajsar och bajsar...inget får stanna kvar i hennes lilla kropp.

jag mådde som sagt också bättre men nu på kvällen är det värre igen. jag slipper på illa och jag slipper kräkas men inte får jag behålla ngn mat för det inte! (utan att gå in på diverse detaljer....)
behöver bara tänka på mat så vrider det om i magen. och gäller det att ha nära till toan!!
fast ändå hellre detta än som det var i fredagskväll/natt.

martin får behålla maten han äter men har ingen som helst aptit och är jättehängig och seg. han blir hemma från jobbet imorgon i alla fall vilket känns skönt även för mig då jag inte vet om jag orkat ta hand om emina helt ensam om allt ska forstätta såhär...

har i alla fall firat farsdag det lilla vi har kunnat och martin fick 2 fina presenter av emina.
1 svart farfarströja och en svart stickad skärmmössa.

nu på kvällen har vi inte velat ge emina ngt annat än att dricka då det bara åker rakt igenom...har annars under dagen gett henne lite allt möjligt. bland annat lite blåbärssoppa...

ngn som vet vad man ska ge en sån liten en med magsjuka? vill ha tips!!


Kommentarer
inger

men att det inte ger sig. Som sagt var så ska man inte ge mjölkprodukter... men ring till barnmorskan så kanske hon har lite tips. Hoppas att ni mår bättre idag! Kramis

2008-11-10 @ 07:33:13
Malinqq

2008-11-10 @ 09:12:32
Malin

Stackars! Jobbigt för er alla tre! Jag vet bara att man ska försöka ge så mycket vätska som möjligt, att resorb för barn ska vara bra vid magsjuka. Krya på er!

2008-11-10 @ 09:13:52
URL: http://minafavoriter.blogg.se/
Josse

Men oj! Inte kul med magsjuka. När Linus är lös i magen brukar jag ta bort allt som upprör magen tex fullkorn och mjölk. Om Emina ha matlust så är det bra att ge henne vitt bröd med massa smör på. Det sa dom på BVC till mig och det har funkat bra, det stoppar upp. Krya på er!

2008-11-10 @ 16:26:57
Anna

inger: tack! nu idag har vi alla fått behålla alla mat och känner oss mycket bättre! äntligen!!

kramar!!



Malin: ja nu verkar det ha gett med sig i alla fall...håller fortfarande tummarna!

hon har i alla fall druckit mycket. tack gode gud för det! så har man sluppit oroa sig för det i alla fall...

hoppas vi inte smittade er!



Josse: nej detta var nog den värsta magsjukan jag vart med om...

bra tips om vitt bröd. gav emina det idag faktiskt! =) och det fick i alla fall stanna kvar! =)

2008-11-10 @ 18:44:53
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar