På ren och skär vilja

inte sjutton hade jag blivit frisk inte....känns fortfarande precis som att jag har feber. ont i huden och fryser/svettas om vartannat. och sen rethosta/slemhosta på det. tror jag har hostat så jag har sår i halsen nu...
inatt kunde jag inte sova. somnade väl kring halv fyra kanske. hade sån fruktansvärd värk i övre raden av tänderna. antar att det är bihålorna. det pulserade och värkte..
lever på treo nu...

idag har jag, emina och boman vart och rantat lite.
har handlat lite mer julpynt, 2 st julklappar och present till eminas lilla kusin gustav. detta gjorde jag på ren och skär vilja. orkade egentligen inte men det kändes som ett värre öde att sitta hemma..

när vi kom hem försökte jag få emina att se film men det gick inget vidare så jag gav upp och spolade upp ett varmt bad till oss båda. det gjorde susen och jag fick en liten energiboost efter det men nu är jag under ytan igen..

jag är såååå trött på detta!!
jag vet, det är inget roligt att läsa ett deppigt och klagigt inlägg som detta men jag är såååååå förbannat trött på att vara sjuk nu! har vart sjuk nästan konstant i en månad nu...
jag vill bli frisk, orka börja träna, orka ta tag i hemmet, orka busa med emina och orka träffa mina vänner och min familj...
det borde väl vara min tur snart??


Kommentarer
Sassa

Ring din läkare och säg att du vill ha hostdämpande, då kommer din hosta att försvinna på ett nafs. Min brukar iaf göra det =) /Läkemedelstokiga S

2008-11-25 @ 21:47:49
Anonym

sassa: hatar ju att gå till läkaren....blä..men jag kanske är så illa tvungen??

det enda som hjälper mot rethostan nu är att röka. bra va? =P

2008-11-26 @ 09:24:01
Sassa

Jag tror inte du behöver gå till läkaren. Jag ringde en gång till sköterskan på vårdcentralen och sa att jag var förkyld och hade rethosta så jag inte kunde sova. Läkaren ringde upp och skrev ut hostdämpande. Hur smidigt som helst =) Kan tänka mig att rökningen hjälper, iaf för stunden, sen gör den hostan värre =P Puss o kram

2008-11-26 @ 11:18:52


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar