På bättringsvägen?

i alla fall på magsjukefronten . . .snoriga som få är vi fortfarande jag och emina men inget mer kräks i alla fall. puh!

dagen har spenderats hemmavid. kändes inte direkt akutellt att börja åka iväg någonstans när vi inte visste om emina var helt kry.
martin har varit duktig och jobbat hela dagen med staketet som nu inte är långt ifrån klart! det har fått vila på senaste då det varit så mycket annat som kommit emellan men nu börjar vi se slutet!
jag och emina har såklart hjälpt pappsen så mycket vi har kunnat och under tiden emina vilade agerade jag självklart hjälpreda!
hela förmiddagen var vi ute jag och emina. plockade våra äpplen och resterna av våra vinbär, höststädade lite på altanen och satte tillbaka spröjsen på fönstrerna. (vill ha de där på vintern men inte på sommaren)

har inte hunnit med så mycket mer än så idag mellan all matlagning och matning. (känns ibland som att man är ngn slags mattant!) och sen har vi haft besök av inger en sväng också.
hon hade varit och shoppat presenter till emina som hon kom förbi med. (emina kommer bli bortskämd!!)
hon fick den underbara "sittpuffen" i rosa från Sia och en griffeltavla. även den från Sia. och det gjorde sig verkligen i eminas rum! nu är det snart perfekt. saknas bara lite hyllor och fina bokstöd och lite krimskrams så är det klart! ja, ett par nya gardiner hade inte varit helt fel heller. men jag hoppas på att en ikeatripp är i faggorna snart så då kanske man kan hitta det man saknar.

nu håller martin på att lägga emina. sen blir det bastu, pajbakning och kanske ngn film att mysa till.


Kommentarer
inger

mmmm hon kommer att bli bortskämd av "tant" Inger... och även nästa och nästa... och... om ifalla det kommer några fler...?!?! för hon är ju bara världens goaste och sötaste lilla barn som bara finns. Tant Inger bara avgudar detta lilla gullebarn!!!!!!

2008-09-20 @ 21:32:27
Anna

inger: gulle dig!! hon avgudar dig också törs jag lova!

tack för att du finns och fyller ett stort tomrum i mitt hjärta! vad hade jag gjort utan dig??

2008-09-21 @ 09:48:22
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar