Sjuklingar . . .

igår kände jag mig risig. rebecca och willam kom på morgonen och hälsade på och jag gjorde lite frukost till och sen myste vi på med stora koppar te och kaffe. barnen busade och grejjade, sötnosarna! de är så söta tillsammans! båda skiner upp som solen när de ser varandra. finns inget som värmer så mycket i mammahjärtat!
var en mysig förmidadg helt enkelt. som vanligt med rebecca och william=)
dock kände jag mig trött o hängig redan då . . .(ledsen rebecca om jag var lite off)
när de for hem vilade jag med emina men kände mig ändå trött efter det.

min älskade kom hem med kinamat. (perfekt när man gi:ar också, bara att skippa riset) och sen tog vi det bara lugnt hela kvällen.

idag har martin varit ledig tillsammans med oss och det har varit sååå mysigt! bortsett från att jag är riktigt förkyld och har en hemsk ond hosta. och emina är fortfarande superförkyld och har även hon fått en otäck hosta.
på morgonen var vi och snabbhandlade lite på storheden innan sotaren skulle komma, hem och käkade lunch och sedan vidare för lite shopping i stan.
martin fick sig ett par nya mjukbrallor i svart och en urmysig benvit stickad tröja med stora bruna knappar och jag köpte en tunika och 3 nagellack. (genomskinligt, rött o svart. ett måste att ha hemma för mig)

när vi sen for hem och svänger in på uppfarten så kaskadspyr emina över hela sig själv, över barnstolen, sätet och till och med nackstödet!! stackars lilla sockertopp!!
och trots att man hört att man inte kommer tycka det är äckligt när ens egna barn kräks så trodde jag ändå att jag skulle tycka det. jag är ju verkligen hyperkänslig annars. men inte!! jag plockade upp emina i famnen och fick kräks över hela mig men det skulle inte ha rört mig! enda tanken var emina och att få henne ren och få på henne torra rena kläder och mojsa ner mig i soffan med henne och få henne frisk.

efter det har hon inte alls verkat dålig. hon drack en smoothie till middag och smakade lite av våran mat. (ville inte ge henne ngt som var för kraftigt för magen) och hon har fått behålla allt.
tyvärr verkar hostan bli värre och hon hostar till då och då nu när hon sover. riktigt rosslig hosta som sitter i bröstet på henne. måste ringa bvc på måndag om det inte blivit bättre då. hur länge brukar små barn vara förkylda egentligen? det är ju inte lite heller . . .
ja man ska väl egentligen inte klaga. detta är första gången hon är sjuk över huvud taget under ett år . men inte är det roligt för det!

egentligen gillar jag ju inte sånna långa inlägg som jag skriver nu för tiden. men nu har jag oftast inte tid att blogga så ofta utan när jag väl gör det blir det långt . . .
och inga bilder heller! tråkigt!
men nu verkar viruset vara borta så jag ska lägga in alla bilder vi har i kameran och visa de ngn dag! och det är inte lite kan jag lova!


Kommentarer
Anonym

de små kan spy om de har mycket slem från en förkylning, de har ju lite svårt att få upp det.

2008-09-21 @ 08:28:55
Anna

anonym:jo jag hörde det av inger. tänkte inte ens på det men det verkar ju som att det kan ha varit det då hon inte spytt ngt mer . . .

2008-09-21 @ 09:53:46
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar