Underbart!

tänk så skön och härlig en dag kan vara bara genom att ha bil!!
vaknade imorse klockan åtta och satte igång med mina och eminas nya morgonrutiner.
igår morse började jag med lite nya rutiner då emina har bestämt sig för att matvägra. (igen)

börjar morgonen med att göra alla emina morgonrutiner.
byta blöja, klä på henne, borsta tänderna, smörja kinden.
sen sätter vi oss i soffan tillsammans och slår på barnkanalen. där vill emina gärna sitta uppemot en timme. när hon sen ledsnar gör jag en flaska välling till henne ( det var ganska länge sen hon drack välling.) och den äter hon i min famn i soffan. och tro det eller ej, men två dagar i rad har hon ätit en hel flaska. underbart!

kring tolv for vi iväg en sväng till barnens hus, skokanonen och växtriket.
på barnens hus köpte jag 3 par nya strumpor till emina. 1 par lundmyr och 2 par nowalii med samma modell som lundmyrs och de verkar funka bra! och är hälften så dyra. hittade även en svart didrikssonsmössa till henne.
på skokanonen köpte jag ett par höstskor till emina. typ basketskor av märket Kavat. kostade 400 men dessa var sååå lätta att ta på. hennes nikeskor är omöjliga!
hittade huuuur mycket som helst på växtrikets Siahörna också men ekonomin tillåter in än . . .söta tavlor, en med ett hjärta på och en med en liten flicka. det är så tomt på eminas väggar och dessa hade verkligen varit perfekta! den rosa sittpuffen som inger tipsat om var bland det sötaste jag sett och skulle också passa utmärkt i eminas rum. sen hade de en tavla som man kan skriva på också. supersöt!
och den lilla lilla mattan sen! åååhh!!
jag kan fortsätta hur länge som helst!

klockan tre ska vi träffa jossi på stan. ska på POP och förhoppningsvis shoppa lite där för presentkortet emina fick av robban och catarina i present. och hm där jag har en rabattcheck.

nu ska jag prova eminas nya skor på henne igen=)


Kommentarer
inger

Visst har dom mkt fint där... Bra att du tyckte om sittpuffen... då går jag och köper den!!!!! kramis

2008-09-10 @ 17:05:50
Anna

inger: men det behöver du inte! jag kan köpa den själv när vi får pengar!

fast just det . . . du kommer köpa den i alla fall om jag känner dig rätt. hihi=)

du är bäst!



just det! hennes Kavat-skor som jag köpte till henne idag var från dig! bara så du vet. det var för pengarna du satt in på hennes konto=)



kramar!!

2008-09-10 @ 18:29:35
URL: http://allaboutus.blogg.se/
inger

Vet att jag inte behöver... men du vet ;-) Få se om jag hinner dit i veckan. Du ska se att hennes rum kommer att fyllas med fina grejer från SIA.



Bra att du köpte skorna.... det är jätteviktigt att man har bra skor redan från början....

2008-09-11 @ 08:17:40
Anna

inger: ja det hade ju så otroligt mycket fint! och allt var ju inte såååå dyrt heller. älskade byrån de hade där men den kostade dock 3000 . . .=/

men tavlorna., de ska jag köpa när lönen kommen! måste få upp lite tavlor på hennes väggar nu! nu har hon ju dessutom börjat vara lite mer där.



jo jag kände att det var ett bra köpa skorna. de passade perfekt, var skitsöta och var lätta att ta på. så nu kommer hon få ha de som höstskor. och även skor som hon kan ha i vinter när man typ ska och handla bara. . .



kom gärna och hälsa på oss snart! vi saknar dig!

2008-09-11 @ 08:44:18
URL: http://allaboutus.blogg.se/
maria

hoppas ni haft det bra i helgen! tycker du kan komma in på msn snart .. !

2008-09-15 @ 10:42:53
URL: http://lillknodden07.blogg.se/bilddagbok


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar