Förgrymmade unge!

ja just nu får man faktiskt säga så...martin ringde för en stund sen när han hämtat emina och frågade om hon fått ngn stelkrampsspruta...med en gång förstod jag vad som hänt, och med en gång förstod jag vem det var som hade gjort det. dagis vill inte säga några namn men jag vet ändå.
på morgonen när jag lämnade emina  var det ett av de andra barnen som slog henne i huvudet, när sedan fröken sa till slog hon henne med spaden hon hade i handen. jag har märkt dessa vibbar tidigare, redan på inskolningen, och jag kan mycket väl tänka mig att detta inte är första gången, och förmodligen inte heller enda barnet som blir drabbad.

nu har då emina blivit biten i armen av detta barn. (unge!) så hårt att det gått igenom och blivit ett sår!
gissa om man blir beskyddnade och vill bita detta barn tillbaka!
får man säga så?? får man få dessa känslor mot ett barn?? jag vet inte. det känns fel, men samtidigt rätt.

vad gör de på dagis med en sak som denna? ngn som varit med om liknande? som har ngn erfarenhet av sånna här saker?

hur kan ngn vara så elak mot min dotter! min dotter som är jordens snällaste! tänk vad ledsen och besviken hon ska ha kännt sig!


Kommentarer
Malin

Jävla unge!! Klart man får säga så! Jag skulle blivit galen! Stackars liten, hoppas dagis tar tag i det.

2009-04-27 @ 16:40:20
URL: http://minafavoriter.blogg.se/
Malin

Ååå så jobbigt! Dumma unge!!!

2009-04-27 @ 18:06:47
URL: http://mammakarlsson.blogg.se/
maria

på max avdelning finns 2 'värstingar' som bits och klöss osv och vi håller på o bli tokiga (ja o andra föräldrar)! och tyvärr verkar dom inte göra ngt åt det, jag vet inte om dom ens talar om för föräldrarna hur deras barn beter sig! dock brukar dom alltid säga vem som gjort vad (om dom har sett när det hänt). tycker det är förjävligt, och tycker att dagispersonalen borde ha mer koll på dessa 'extra bråkiga' ungar. för där ett tag ville jag knappt lämna max på dagis, det var nå nytt hela tiden!



man blir fruktansvärt irriterad och dessutom ledsen för att man inte varit där och kunnat göra ngt åt det, iaf jag! urs!

2009-04-27 @ 18:38:43
URL: http://mittlivmedmina.blogg.se/
Erica

nä fy fan vad arg jag hade blivit! tvinga personalen att göra något. Annars så säg att du vet vem det är och att du tar kontakt med dens föräldrar. något måste de ju göra.

2009-04-27 @ 19:57:47
URL: http://humilis.blogg.se/
Anonym

usch och fy, vad trist, stackars liten..

Barnen ska vara trygga på dagis och mam ska kunna lämna dem och känna sig lugn. Förskollärarna kanske behöver extra resurs för att klara av detta, och den bästa medicinen för att få nåt att hända är ju att föräldrarna agerar och inte accepterar att deras barn far illa. Prata med rektorn och det borde ju också fröknarna göra, då brukar det hända saker.

2009-04-27 @ 20:28:34
rebecca

Det låter ju helt fruktansvärt. Personalen MÅSTE ju ta tag i det här! Stå på dig gumman och försök säga till.

2009-04-27 @ 21:34:30
URL: http://rhw.blogg.se/
Anna

Alla: kanske var dumt av mig att avreagera mig på en gång i bloggen..eller kanske inte.

hur som helst så har tydligen dagispersonalen pratat med barnets föräldrar..vad mer kan de göra? jag vet inte..

tycker dock det är konstigt att vi inte får veta vem det är.....

2009-04-27 @ 21:54:55
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar