Förstoppning

barnsnack:

igår hade vi en hemsk kväll här hemma...
emina har tidigare haft ganska mycket problem med sin lilla mage och blivit jätte hård och haft svårt att bajsa..men på senaste har det varit jätte mycket bättre så vi har inte funderat allt för mycket på det.
men så igår märker vi att eminas mage är gigantisk och stenhård!

hon började knysta redan efter vi ätit middag...fast först ngn timme senare verkar det hända ngt. hon ligger på golvet och skriker för att det gör så ont. den är så stor att det är hemskt och jag tror på¨fullaste allvar att våran lilla dotter kommer gå sönder helt och hållet.
jag håller henne och kramar henne och martin försöker hjälpa henne...

efter ungefär en timmes konstant smärta och konstant skrikande rakt ut har vi hjälpt henne få ute lite lite grann och det verkar stanna av. jag mådde så illa under tiden att jag trodde jag skulle kräkas. och inte för att jag tyckte det var äckligt, men att se min dotter ha så ont och inte kunna hjälpa henne...

hon har fortfarande stenhård mage och har nog en massa som skulle behöva komma ut...men kommer hon våga efter detta? eller kommer hon hålla sig ännu mer nu??
åh jag mår så dåligt över detta..vad gör man? vad är lösande för magen? vad ska jag ge henne? och hur kan man hjälpa henne när det väl blivit stock??
för nu när det redan är det lär det ju inte hjälpa att ge henne ngt lösande. det är ju mer i förebyggande syfte...

ska i alla fall på apoteket idag och se om de har ngt jag kan ge henne...


Kommentarer
Malin

Katrinplommonpuré! Sätter igång Lovas mage på en gång! Stackars liten!

2009-04-04 @ 09:26:27
URL: http://minafavoriter.blogg.se/
Mia

Päron, mogna bananer (hårda bananer ger motsatt effekt), plommon, fiberrik mat, Dricka MYCKET vatten mm

Sen kan du ju köpa laktulos på apoteket, det smörjer tarmarna. Men nu när hon är så förstoppad redan så kanske du kan ge typ microlax. Måste nog fråga på apoteket. Hoppas jag kund ehjälpa på något sätt. Det är så hemskt att se när dom får så ont...små barnen!



2009-04-04 @ 16:27:10
Josse

Huvva jag vet precis hur det är med hårda magar. Linus har alltid haft problem med sin mage och haft förstoppning jag köpte till slut laktulos och gav han lite då och då det funkat bra. Om hon redan är hård ska man inte ge plommon sa dom på apoteket för det gör bara så att magen jobbar mer och det blir som ett tryck tydligen. Plommon är bar att ge i förebyggande syfte. Jag hoppas att det är bra snart, Linus har varit rädd för att bajsa efter att han haft mycket förstoppning men nu har det börja bli bättre. Men det är klart att det måste vara hemskt att ha så ont. Hoppas att allt blir bra snart,hälsa familjen/Josefin

2009-04-04 @ 18:26:17


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar