Ajajaj...

tillbaka till verkligheten och vardagen igen..på ett vis känns det skönt. skönt att få börja komma i form igen, ingen mer semestermage, skönt med lite fasta rutiner, skönt att längta efter helgen.
men å andra sidan. 4 underbara veckor med mina fina familj och underbara vänner....hur ska man kunna låta bli att sakna det? inte få mysa med lillgumman hela dagarna utan vara tvungen att lämna bort henne under dagarna och bara ha några få timmar om dan med henne, inte få se min M hela dagarna, inte få vila middag och kramas med emina, inte kunna låta henne vara vaken lite längre och mysa med oss på kvällarna och sova länge på morgonen...'
ja jag kan fortsätta hur länge som helst...

och dessutom har jag ju alltid en tendens att planera min återkomst till jobbet efter semestrar och föräldraledighet så dåligt att det inte är klokt. alltid i de värsta månadsskiftena utan en tanke på att man kanske skulle vilja ha en mjukstart.
jag började dagen idag med att datorn kraschade, tröstade mig med 2 stora koppar kaffe och blev kaffedarrig...

nä, nu ska jag vara positiv. jag längtar efter emina och efter att få hämta henne på dagis idag! underbara unge!
de skulle nog bara vara 2 st bar totalt på dagis idag. en riktig mjukstart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar