Mammas hjärta!

åh min älskade lilla unge!

snart fyller emina 2 år och jag kan inte förstå hur tiden kan gå så himla snabbt. (som alla föräldrar säger) hennes framsteg är enorma varje dag och hon gör mig så stolt hela tiden. en riktig liten busfia har hon blivit nu. om jag ber henne komma springer hon skrattandes åt andra hållet och om pappsen ber henne ge honom ngt, ger hon det till mig istället. =) många bus och hyss dagarna långa, men det är ju så underbart charmigt! (nästan jämt)
potträningen går framåt. här en dag när jag höll på att dammsuga och emina var med rumpan bar, kommer hon springandes förbi mig och bokstavligt talat slänger sig ner på pottan och kissar. sen häller hon själv ut det i toan och säger att hon är duktig. då kan man ju nästan dö av stolthet!
klart att det händer olyckor också, men vi har små framsteg hela tiden.
och hennes surr vet jag inte vad jag ska säga om. hon pratar ju så bra så det känns som att hon inte kan bli så mycket bättre. hon pratar rent och långa meningar...det är så roligt att sitta och surra med henne för det GÅR verkligen att göra det. min lilla surrhumla!
en ny grej hon börjat med är att inte bara säga mamma eller pappa, utan hon säger alltid MIN mamma, MIN pappa. hon är väldigt tydlig med att vi är just HENNES och ingen annans.

imorse när jag skulle fota henne blev hon nästan generad. hihi=) men när jag bad henne le såg hon ut såhär.
ser inte så busig ut va?? =P



Kommentarer
Cissi L

Sötis!!!

2009-08-13 @ 10:29:20
carro

Ja jisses vad sööööt..... Kram!

2009-08-13 @ 19:15:49
Anna

Cissi: visst har jag en charmig liten dam=)



Carro: eller hur?? =) kramar!

2009-08-14 @ 08:45:16
URL: http://allaboutus.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar