TISDAG

gårdagens arbetsdag försvann i ett nafs! dagen gick så snabbt så det kändes som att jag knappt hunnit med morgonkaffet innan det var dags att gå hem. eftersom martin jobbade kompade jag 1 timme på eftermiddagen så jag kunde hämta emina. farfar hade gärna ställt upp, men jag kände att jag ville ha lilla tjoffsan hemma med mig.

dagen har inte börjat det minsta bra...tyvärr.
för det första var jag så kopiöst trött när klockan ringde att jag bara ville grina. det var iskallt i huset trots frenetiskt eldande igårkväll. emina grinade när jag väckte henne för att hon var så trött. (hatar att riva upp henne!)
efter det rullade det på ganska bra en stund...
sen ringde martin och meddelande att det är soptömning nu istället för torsdag och jag ville bara grina vid tanken på att släpa den där äckliga tunnan genom djupsnön.
efter att ha konkat ner emina till bilen, in med alla grejjer, ut ur garaget, släpat soptunnan och lämnat emina på dagis så pustade jag ut lite lätt.
skyndade sedan vidare för att hinna tanka. (hatar att tanka!!)
sen i korsningen vid banken får jag 3 (!!!) plogbilar framför mig....maskar framåt i myrfart men vid östermalm ger jag upp och tänkte vara lite smart. jag svänger av och tar vägen via stan istället. vad händer?? jo tåget kommer!!
f*tta!
50 minuter efter att jag lämnat rutvik är jag på jobbet...vid rondellen står plogbilarna som jag kämpat så för att komma förbi. de kom före mig!!

nu önskar jag en mycket trevligare fortsättning på denna dag tack!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar