Inskolning dag 4

det gick lika bra idag som alla andra dagar. när malin (personal) skulle gå och fika så tyckte hon att jag kunde följa med och sitta i personalrummet för att se hur det går för emina så det gjorde jag.
efter ca. 20 minuter kom anette med emina som börjat leta efter mamma. anette sa att hon inte blivit ledsen eller börjat gråta men blev lite röd i ögonen så hon tyckte det var bättre att komma med henne INNAN hon blev ledsen...

imorgon är tanken att jag ska sitta i personalrummet i princip hela tiden i är där. malin tyckte jag skulle ta med en bok eller tidning eller liknande då det kan bli lite långtråkigt...
och visst, det kan det kanske bli, men just nu känns det som att det kommer bli ganska skönt och avslappnande. för hur ofta har man tid att sitta ned med en bok i 2 timmar under dagen???

åt lunch där och när vi kom hem gick vi bara in och hämtade vagnen och tog en promenad. emina somnade och jag fick mig lite motion. skönt att ha gjort bort det så jag slipper gå ikväll. kanske man får några kvalitétstimmar med familjen ikväll. känns som att jag är borta så mycket nu i och med träningen. ( är ju inte mycket egentligen, men ändå mer än jag är van)

tyvärr har emina blivit jättesnorig....inte feber eller annat, men snorig. jag hoppas bara hon slipper feber så vi inte måste göra ett avbrott i inskolning nu när det går så himla bra. både igårnatt och nu inatt har hon tjorvat en massa på grund av täppt näsa. hoppas det går över snart...
känns som att vi har vart sjuka nog för hela detta år nu!

nu ska jag ta en kopp kaffe och läsa lite bloggar. det var länge sen!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar