Fredag

dagvild som man är när man har semester så har jag inte alls hajjat att det är fredag idag! trots att det egentligen inte spelar ngn roll känns det ganska härligt och faktiskt så har ju sommarvärmen börjat komma tillbaka. idag har det varit omkring 18 grader varmt i skuggan så jag klagar faktiskt inte. = )

har i vanligt ordning grejjat på gården idag. dock inte riktigt lika mycket som igår. har grävt för rören som ska från huset till bastun med vatten och el och lagt ner rören och martin har fixat om veden lite.
jag och emina har hunnit med att handla.
sen har vi varit och kollat vad vi ska ha för grus i gångarna våra.

i eftermiddag kom både calle och häggan hit. bjöd de på chili con carne och sen drog alla grabbar iväg och skulle hjälpa calle med ngt. . .jag och emina har myst till bolibompa (mamma somnade) och nu sitter hon och äter välling här bredvid mig och kommer nog sova gott snart.
emina vaknade kring sex imorse men jag fick sovmorgon då jag paxat en! underbart!

snart kommer nog grabbarna tillbaka. då blir det nog bastu, öl, (vin för mig), godis, chips och staketmålande.
tack grabbar för hjälpen!!

nu ska jag söva emina!

(PS jag har en enorm träningsvärk efter allt slit på gården igår. . . kan knappt röra mig!! DS





Kommentarer
inger

men gullebarnet.... trött... jättetrööttt... Nu har jag bara en vecka kvar till min semester... :-D

2009-07-10 @ 22:20:34


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar