Måndag

och första underbara dagen på semester med min fina lilla familj!

emina blev borta i holmsel med farfar och helena hela helgen och kom hem igår på eftermiddagen. bjöd de på middag och så kom lilla Alice hit också som emina busade och bossade med. allt vad heter blyghet var som bortblåst och hon gick an som ett litet vilddjur. =) var underbart att få hem henne och få kramas och gosas lite.

jag har haft sån allergi (eller nått) de senaste dagarna och igår tog jag en tablett som martin hade mot pollen. tydligen så kunde man bli väldigt trött av de och det vill jag lova! efter att emina somnat sov jag bort hela kvällen och var inget vidare sällskap alls till martin! men idag är jag dock mycket mycket piggare och vi har varit på språng hela dagen lång.

på morgonen fick pappsen sovmorgon och jag och emina åt frukost tillsammans och tog ett bad. sen efter att pappsen vaknat och lite lugnt och skönt här hemma så for vi mot boden för att hämta efterlängtade lilla kira. efter det vidare til mormor och fikade, hjälpte henne tömma sin frys och flytta allt i den och sen hann vi med lite handling till henne också.

efter vi kom hem därifrån har vi hunnit med middag och Lotta på bråkmakargatan. (emina har tjatat hela eftermiddagen) nu ska emina snart sussa och planen var att måla det sista lilla på altanräcket, men martin gav just ett nytt förslag. baka sockerkaka och se en film . . . .
hur kan man säga nej?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar