Mammas vackerbarn

emina är en riktig liten mysunge på mornarna! ja hela tiden egentligen, men extra på morgonen. =)
hon sitter gärna i min famn och kramas. håller armarna om mig runt magen (så långt hon når) och lutar huvudet mot mitt bröst. kan det bli mysigare?? jo, när hon bestämmer sig för att dra ner mammas tröja lite extra så hon får lägga sin kind hud mot hud. underbara unge! vad hade jag gjort utan dig??

hon pratar bara mer och mer. nya ord varje dag och nu kan man förstå precis vad hon säger. de gånger vi inte förstår henne det är när hon vägrar säga vad hon vill....
färger börjar hon också lära sig nu. igår när vi kom hem satte vi oss och ritade tillsammans. hon bad mig rita en sol, vilket jag gjorde. när jag gjort det plockade emina fran en gul krita, sa: Gul!, och visade att jag skulle måla solen just gul... jag blev så stolt över min lilla unge! hon måste nog vara den klokaste som finns! =)

hon älskar att springa, det är det bästa hon vet! fram och tillbaka i huset, eller helst ute på altanen! hon skrattar hela vägen och håller gärna koll så hon vet att man tittar på henne.
även böcker är roligt just nu! den bästa boken som finns är den hon fick av tant inger med en massa massa luckor i. hon vet utantill vad som finns under varenda lucka. emina kommer nog bli en klippa på memory! =)

älskade vackerbarn. tänk att vi gjorde dig....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar