Söndag

hade en supermysig midsommarafton i niemisel hos martins syster. alla syskon var samlade med sina familjer och det blev sillunch, blomplockning, klä midsommarstången, grillat till middag, en massa massa bus, skattkarta, godis och såklart dans runt midsommarstången.
efter allt detta var emina helt färdig och somnade gott. tyvärr sov hon inte speciellt bra och kring 22 gav jag upp efter allt springande och gick och la mig med henne. lilla skurken våran hade nog lite ont i magen tror jag minsann.
dock fick martin sig en helkväll. han hann till och med vara ute på byn! =)

midsommardagen vaknade vi till sol! tyvärr var det inte så varmt som man önskat men bara att det var solsken värmde en frusen själ. dags för sommaren att komma nu?
var ute hela förmiddagen och efter att vi ätit lunch for vi hemåt med en trött emina.

(tack frida för att vi fick komma! hade som vanligt en underbar midsommar!)

hemma blev det bara en massa lugnt och mys. riktigt skönt efter allt rantande.
efter att emina somnat för kvällen blev det mys med film och kladdkaka. (som vi mumsade i oss klockan tolv på natten!!)
jag kände ingen stress att gå och lägga mig då det var min tur med sovmorgon så vi var uppe riktigt länge. (för att vara oss)

idag vaknade jag av att emina satt och surrade med mig. tittar på klockan och ser att den är 10!!!! upp och hoppa och ut i solen. har varit ute precis hela dagen. martin har klippt allt gräs som skulle klippas med röjsågen och jag och emina har grejjat på med blommor, lekstuga och krattning.
nu har vi även hunnit vara och köpa lite mer blommor. skulle egentligen köpa till blomlådorna på framsidan men det var väldigt urplockat överallt och då det är skugga hela dagen där har jag inte en aning om vad man kan ha för blommor där. . . . (tips tack!!!)
slutade med att jag köpte två stora fina rosa perenner som jag tills vidare ska ha i amplar på altanen. längre fram kommer jag sätta de i den rabatt vi ska göra på framsidan.

emina har också fått en MASSA roligt idag!
var på barnens hus och köpte henne en spis med en massa kastruller och låtsas-mat. hon älskar den!! ska ha den i lekstugan nu och sen plockar vi in den när det blir kallt.
hon har varit som ett tänt ljus och bara lekt med den. underbara unge!

nu är pappsen och emina och slänger lite skräp och jag ska börja förbereda lite middag här. blir grillning av kotletter. riktigt mysigt och gott. önskar bara att det inte var måndag imorgon . . . .
(snart semester)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar