ÅÅhh!! jag sliter mitt hår...

kan härmed meddela att jag kommer sluta med mina vägningar 1 gång i veckan. jag kämpar som ett djur med mina promenader, sliter mig själv ut trots att jag vet att det kommer göra ONT att gå, jag äter små portioner med mat trots att jag bara vill vräka i mig, jag trotsar mitt sötsug som emellanåt varit så hemskt att jag sett rött och jag har offrat tid på mina promenader från tid med min sambo. den tid som vi knappt haft alls den senaste tiden.
och vad är tacken?? jo jag går UPP i vikt!
så nu ger jag mig. vecka efter vecka har jag kämpat men nu pausar jag. om jag (som alla andra) gått ner 0,5-1 kg per vecka, då hade det såklart varit värt det, men vart ska jag hitta motivationen om jag offrar ALL bjutning i mitt liv för några kilon extra?? ska det vara så att man går upp 1 kg för att man ätit 1 näve cashewnötter en lördag? jag har till och med offrat min "äta vad jag vill dag" för att se om det kanske varit den som sabbat allt, men icket..
inte ens 1,5 kg på 7 veckor. hade ni orkat??

ja jag tycker synd om mig själv just nu. jag tycker det är så fruktansvärt orättvist när jag VET att jag varit så duktig och verkligen gått in för detta. jag har haft kontroll och jag har haft självdisiplin.

tack och bock för mig ett tag...


Kommentarer
inger

jag förstår din frustration.... men det kanske inte är läge just nu... Tycker du gör rätt att lägga ner... det är inte värt att offra för mkt för att gå ner i vikt... dessutom tycker jag du är jättefin i kroppen.... man ska njuta och leva livet Kramis Inger

2009-05-20 @ 10:04:57
Anonym

muskler väger mer än fett.. se hur din kropp förändras och strunta i vad vågen säger

2009-05-20 @ 12:02:59
Josse

Hej, jag förstår att det känns jobbigt men muskler väger verkligen mer än fett. Jag började träna både spinning och styrke efter min graviditet för att gå ner i vikt men det gjorde jag inte jag gick upp. Jag märkte ändå att kroppen blev fastare och att jag mådde bättre. Efter att jag slutade träna styrke och spinning i några månader rasade vikten. Men min kropp var ändå starkare och finare när jag tränade trots att jag vägde mer, så skit i vågen och träna för att det är bra och att man blir piggare och gladare. LYCKA TILL!

2009-05-20 @ 16:07:09
boman

kramar om



Du e ju så fin gumman, känner du för att ge upp för ett tag så gör det. GÖR det du känner för, som sagt var hur mkt ska man offra för sin vikt? Sen att man kanske inte ska börja svulla bara för att man "ger upp" ett tag, men ta det lugnt och njut, slappna av så ser du att motivationen kommer tillbaks och kilona säkert försvinner iaf! puss!!

2009-05-20 @ 18:36:09
URL: http://bomansvardag.blogg.se/
Madde

Men fy vad tråkigt =( förstår du ger upp. Men samtidigt så tänk om lite. Stirra dig inte blind på vågen. Du har ju under dom här veckorna ätit bättre och motionerat mer så din kropp mår säkert bättre ändå! Även om du inte tappat kilon så märker du ju på kläder osv. Använd hellre måttband!

Kram på dig

2009-05-24 @ 11:17:06
URL: http://tildesmamma.webblogg.se/
Jenny

Förstår att det känns jobbigt, men tänk på att du inte får äta för lite heller eftersom du behöver mer mat då du rör på dig & tränar. Annars tror din kropp att du svälter & håller kvar det istället för att släppa. Jag använde mig av pulsklocka + att jag räknade kalorierna förut för att veta vad jag behövde i förhållande till vad jag gjorde av med. Jobbigt att hålla på o räkna i början men tillslut visste man vad allt innehöll så då gick det av bara farten & man ska kunna unna sig en dag i veckan. Det gjorde jag & det förtjänar man faktiskt. Hoppas du får igång motivationen igen & testa dig fram, hur som helst är det ju alltid bra att röra på sig så något gott för det alltid med sig. // Jenny

2009-05-24 @ 23:35:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar