Onsdag

fruktansvärt tråkigt väder idag...regn och rusk. och kallt! skickade med eminas vinteroverall till dagis idag så lillstumpan slipper frysa när de ska vara ute.
idag började jag klockan åtta istället för sju. emina vaknade av sig själv halv sju när jag stod och gjorde mig iordning. kom traskandes alldeles sömndrucken i pyjamas, håret på ända och snutten under armen. sötnos! blev alldeles varm inombords och inser ännu en gång hur lyckligt lottad jag är!

idag ska jag till Malin och hälsa på. eller vi ska ta en promenad runt sjön tillsammans ikväll och det ska bli så mysigt! var år och dar sen vi träffades så vi har förmodligen en hel massa att surra om!
och inte helt fel att slå två flugor i en smäll och promenera samtidigt.

hann med en promenad igårkväll. invigde mina nya skor och var ute i en timma lite drygt.
till en början kändes skorna toppen! flöt fram...men så började det göra ont i benhinnorna. riktigt ont! men jag försökte härda ut då jag vet att det brukar släppa efter ett tag.
efter ungefär 30-40 minuter släppte det och det kändes som att jag kunde gå hur långt som helst!
inga skavsår och riktigt sköna var det, men jag antar att det tar ett tag att vänja sig vid nya skor, så lite (läs mycket) ont i benhinnorna får jag nog räkna med de närmaste gångerna.

nu ska jag ta mig ett mellanmål. hårdbrödmacka med en massa skinka och gurka.
och såklart en kopp kaffe!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

All About Us

Våra dagar